تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

حمایت دانشجویان از سیاست‌های ضد انحصاری در تاسیس داروخانه

حمایت دانشجویان از سیاست‌های ضد انحصاری در تاسیس داروخانه
تهران- نمایندگان دانشجویان داروسازی (IPSS) در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از سیاست‌های ضدانحصاری با ابلاغ آیین‌نامه جدید «تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه‌ها» تشکر کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، در این نامه خطاب به وزیر بهداشت، آمده است: «سمینار دانشجویان داروسازی ایران (IPSS) با قدمت ۲۷ ساله با اجتماعی همه‌گیر، نماینده دانشجویان داروسازی کشور است که همواره در بزنگاه های بزرگ صنف داروسازی ایران با حضور و همراهی آحاد دانشجویان داروسازی سراسر کشور نقشی کلیدی ایفا کرده است.

نمایندگان دانشجویان داروسازی سراسر کشور، جهت گیری های ضد انحصار آیین نامه جدید «تاسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه ها» را مثبت ارزیابی کرده و پیامد آن را افزایش عدالت در دسترسی به خدمات دارویی و بهبود وضعیت سلامت مردم می دانند. البته، این به معنی خالی از نقص بودن متن این نامه نیست.

نمایندگان دانشجویان داروسازی ایران خاطر نشان کردند: انحصارطلبان که به مخالفت با آیین نامه اقدام کرده اند، به هیچ عنوان نه تنها نماینده اکثریت جامعه داروسازان نیستند بلکه حتی اقلیت صنف داروسازی را نیز نمایندگی نمی‌کنند.

در این نامه تصریح شده است: بخش هایی مانند برداشته شدن سقف جمعیتی، امضای الکترونیک و ثبت اثر انگشت مسئول فنی به ازای هر نسخه، لزوم اقامت موسسین داروخانه در کشور، تسهیل شرایط تاسیس داروخانه اشتراکی و کاهش زمان تخصیص پروانه بدون در نظر گرفتن امتیاز به ۱۵ سال از محاسنی است که شرایط اشتغال داروسازان جوان را بهبود می‌بخشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.