تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

حجت الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین محتشمی‌پور درگذشت
تهران- حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر پیشین کشور و عضو مجمع روحانیون مبارز بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز (دوشنبه) در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت.

«زهره سادات محتشمی پور» دختر حجت الاسلام و المسملین محتشمی پور خبر درگذشت وی را تایید کرد.

همچنین در بخشی از اطلاعیه دفتر حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور آمده است: «او که عمر خویش را سراسر در راه اعتلای اسلام و انقلاب، آزادی قدس شریف و دفاع از مظلومین وقف کرده و از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان بود، در این راه از اهدای جسم و جان خویش هیچگاه دریغ نکرد، آنچنان که در انفجار تروریستی سال ١٣۶٢ به عاملیت نیروهای رژیم اشغالگر قدس تا مرز شهادت پیش رفت؛ وی همواره مغضوب مستکبران سفاک و محبوب مظلومان و مومنین قرار داشت. طی ده سال آخر عمر پربار خویش، در جوار بارگاه نورانی حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) سکنی گزید و اکنون میهمان وجود مقدس ائمه معصومین علیهم‌السلام خواهد بود (ان شاءالله)

محتشمی پور وزیر کشور در کابینه میرحسین موسوی از سال ۱۳۶۸- ۱۳۶۴، نماینده مردم تهران در دوره سوم و ششم مجلس، مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی از سال ۱۳۷۸ – ۱۳۷۶ بود.

وی همچنین عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین و مدیرمسوولی روزنامه بیان را در کارنامه داشت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی رحلت این عالم فرهیخته را به مردم شریف ایران و خانواده‌ آن مرحوم تسلیت می‌گوید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.