تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

جنگ ویروسی واشنگتن علیه پکن؛ اصرار آمریکا به چینی بودن کرونا

جنگ ویروسی واشنگتن علیه پکن؛ اصرار آمریکا به چینی بودن کرونا
تهران- پایگاه خبری اکسیوس نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت و گوی تلویزیونی بدون ارائه مستندات، چین را مسوول همه گیری کنونی جهانی دانست و اعلام کرد دولت بایدن مصمم به پیداکردن منشا اصلی ویروس کرونا است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت و گوی تلویزیونی با اکسیوس گفت که دولت «جو بایدن» مصمم است منشا اصلی کووید-۱۹را کشف کند و افزود: آمریکا، چین را مسوول می داند.

وزیر امور خارجه آمریکا مهمترین دلیل این امر را پیدا کردن سرمنشا اصلی ویروس کرونا دانست که به گفته وی تنها راهی است که می تواند مانع از یک همه گیری جهانی دیگر شود و یا دستکم کمک شایانی در کنترل بهتر آن خواهد بود.

بلینکن تاکید کرد: چین هنوز مدارک مورد نیاز و شفاف را به ما ارائه نکرده، دسترسی بازرسان و کارشناسان بین المللی را فراهم ننموده و اطلاعات لازم را به اشتراک نگذاشته است.

وی افزود: چنین چیزی باید اتفاق بیفتد، زیرا در نهایت کاملا به نفع چین است.

این مقام دولت بایدن خاطرنشان کرد: اگر چین ادعا می کند که یک بازیگر بین المللی مسئولیت پذیر است، باید تمام تلاش خود را برای در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعاتی که دارد بکار گیرد تا این اطمینان ایجاد شود که از وقوع یک همه گیری جهانی دیگر جلوگیری می شود.

بحث در مورد منشا ویروس کرونا با گزارش “وال استریت ژورنال” در ۲۳ مه (۲ خرداد) دوباره آغاز شد که براساس آن این روزنامه مدعی شد سه محقق از موسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر ۲۰۱۹ علائم شبه کووید-۱۹ داشته و پیش از آنکه این بیماری حتی در چین اعلام شود برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند. همین امر سبب شد تا اندکی بعد بایدن در بیانیه ای غافلگیرانه خواستار تحقیقات مجدد درباره منشا ویروس شود. رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص گفت: «سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی های متناقضی از احتمال انتقال ویروس از حیات وحش یا نشت از انستیتوی ویروس شناسی ووهان داشتند». لذا وی به سازمان های اطلاعاتی دستور داد تلاش خود را دو برابر کنند و ظرف ۹۰ روز باردیگر در خصوص ریشه اصلی ویروس کرونا به او گزارش دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.