تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

قاضی زاده هاشمی:

وزارت خانواده تشکیل می‌دهم

وزارت خانواده تشکیل می‌دهم
تهران - نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رویکرد اجتماعی به مسایل دارم و با ادغام سازمان بهزیستی و سازمان ملی جوانان، وزارت خانواده تشکیل می‌دهم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر چهارشنبه گفت: در آستانه ورود به ۵۰ سالگی هستم، در ۲۴ سالگی ازدواج کردم، دو فرزند دارم، دخترم ۱۹ ساله و دانشجوی ترم یک برق صنعتی شریف است و پسرم ۱۶ ساله و سال هشتم است و در یک آپارتمان ۵ احدی ۱۷۰ متری در تهران زندگی می کنم و ماشینم سوزوکی است و تمام خصوصیات خوبم را باید از همسرم بپرسید و می دانم تمام این خصوصیات برای همسرم شیرین است. او هوای من را بسیار دارد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق گزارش مرکز تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال ۹۰ بیش از ۹۰ درصد از قاچاق از مبادی رسمی صورت گرفته است برای جلوگیری از قاچاق باید چکار کرد؟، تصریح کرد: اگر در حوزه مدیریت یک اصلاح‌گری انجام دهیم و دستگاه‌های مسئول مثل خود گمرکات، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شوند و جاهای دیگر مانند مناطق آزاد ویژه کنار گذاشته شوند و زیرساخت جامع الکترونیک و مجموعه داده‌های اقتصادی به هم وصل شود مجموعه اینها می‌تواند کنترل بکند. با توجه به تغییر ارزش پول، کالاهای یارانه ای یا غیر یارانه ای به خارج می رود با قحطی روبرو می شویم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برنامه شما برای استفاده از ظرفیت های کم نظیر طبیعی و انسانی داخل کشور چیست؟ تصریح کرد: ظرفیت‌های طبیعی حدود ۷ درصد جهان در اختیار ماست که باید مراقبت بکنیم مجموعه روند پیشرفت سازگار با طبیعت باشد و گرنه هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی و انسانی جدیدی به ما تحمیل می‌کند. تکنولوژی هایی که استفاده می شود حتما باید دوستدار محیط زیست باشد.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه چه برنامه مدونی برای صیانت از سبک زندگی ایرانی – اسلامی و تقویت نهاد خانواده درکنار نهاد اجتماع دارید؟ گفت: برنامه های مفصلی داریم. دریچه نگاه ما به اداره کشور، تمرکز روی خانواده است.

وی افزود: رویکردم به موضوعات با نگاه اجتماعی است. سازمان بهزیستی و سازمان ملی جوانان را ادغام کرده و وزارت خانواده تشکیل می دهیم.

قاضی زاده تأکید کرد: موضوع آسیب های اجتماعی مرتبط با خانواده است. اگر از کودک کار و اعتیاد و فحشا و امثال اینها صحبت می کنیم یا زنان سرپرست خانواده صحبت می کنیم اینها در بستر خانواده باید دیده بشود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: یک اعتبار ۵۰۰ میلیونی به ازای هر زوج جوان در نظر گرفته شده است که شامل هزینه های ازدواج و خرید جهیزیه و اشتغال است تا بتوانند از این اعتبار استفاده بکنند. طراحی ویژه ای شده برای این کار و این پشتیبان تشکیل خانواده های جدید است.

وی گفت: ما الان دو سه تا قانون متعالی درباره خانواده داریم که قانون برنامه ششم و قانون تعالی جمعیت و خانواده است که توسط دولت اجرا نشده است. به عنوان مثال زنان خانه دار هیچ متولی در کشور ندارند ما ۲۰ میلیون زن خانه دار داریم که در اقتصاد خانه موثر هستند، خیلی هایشان مشاغل خرد دارند.

قاضی زاده تصریح کرد: برخی از اینها در بخش خصوصی فعالیت اجتماعی دارند، بحث بیمه اینها مطرح است و بحث بیمه کودکان و فرزندان اینها که در نظر گرفتیم. ما یک سبد حمایتی جامع برای این دسته از زنان داریم.

وی ادامه داد: نکته سوم همسان سازی یا مدارا سازی فعالیت‌های تحصیلی کاری مدیریتی و آموزشی با موضوع مادری است. الان مادران ما در محیط کارشان محدودیت دارند. مهد کودک ندارند و ساعت کاریشان مثل بقیه است بنابراین مجموعه این مولفه ها را در قالب این وزارت خانواده و امور اجتماعی ان شاءالله مجری و پیگیری اجرای آن هستیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مهار نقدینگی و کنترل تورم چیست؟ خاطرنشان کرد: ۵۱ پروژه از اصلاحات ساختاری نظام بانکی بودجه، نظام پولی دولت و بهره وری اجرای پروژه ها داریم. الان حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم. ۷ بسته ۵۱ پروژه‌ای تدارک دیدیم که ظرف چهار سال آینده اجرا می‌کنیم. در درجه اول تورم ۵۰ درصدی را تک رقمی و به زیر ۵ درصد می‌رسانیم.

قاضی زاده تأکید کرد: نام دولتم «دولت سلام» و فصل پروانگی، عنوان نگاه ما به موضوعات است، فصل «دولت مردم» هم مدل تحولی است که انجام می دهیم و در فصل دولت اعتماد برنامه های اجرایی داریم. در کتاب دولت اعتماد در بخش قیمت پروژه هایمان را با زمانبندی در ارتباط با کنترل تورم ذکر کردیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که برنامه شما در خصوص رونق بازار بورس چیست؟ با توجه به اینکه در سال گذشته چالش زیادی بازار بورس داشته و چه برنامه‌هایی برای تغییر رفتارهای مالی دارید؟ گفت: بازار سرمایه یک بازار پر ریسک است که مبتنی بر اعتماد رشد می‌کند. برای اینکه اعتماد را به بازار برگردانیم، قول دادم بعد از سه چهار روز از شروع ریاست جمهوری این منابع را در بازار به کار بگیرم.

وی در پاسخ به اینکه نخستین دستور شما پس از نشستن روی صندلی ریاست جمهوری چیست؟، اظهار کرد: یکی بورس است. اینکه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در صندوق تثبیت بازار به چرخش در می‌آوریم که خرید و فروش در بازار انجام بشود. همچنین ۲۸۶ مدل پروژه برای ارتقای کشور در حوزه تورم در حوزه مسکن وجود دارد که اینها در اولویت است که به سرعت انجام می‌دهیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که دفترچه بیمه شما مربوط به کدام شرکت بیمه است، گفت: دفترچه بیمه ام مربوط به خدمات درمانی است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در بورس سرمایه گذاری کردید؟ بیان کرد: خیر اصلا سرمایه گذاری نکردم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه سن مطلوب ازدواج دختر و پسرتان چند سال است؟، گفت: برای دختران سن ازدواج مطلوب بین ۱۷ تا ۱۹ است. چون شروع سن باروری از ۱۹ تا ۳۵ سال است.

وی اضافه کرد: در خصوص پسران سن ازدواج ۱۹ تا ۲۱ سال است. باروری در مورد مردان محدودیت ندارد. از نظر تربیت اجتماعی فاصله بین پدر و فرزندان نباید زیاد باشد. این مسئله بر اساس اقلیم‌ها و نوع رشد و سرعت رسیدن به بلوغ متفاوت است.

قاضی زاده تأکید کرد: هر چقدر به سمت مناطق گرمسیرتر می‌رویم و مناطقی که غذاهای گرم و تندتر مصرف می‌کنند، این سن پایین‌تر می‌آید. هر چه به سمت مناطق سردسیر تر می‌رویم این سن افزایش می‌یابد.
نامزدم انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به این سوال که آخرین بار از وسیله نقلیه عمومی استفاده کردید؟، گفت: از فرودگاه تا خانه از مترو استفاده کردم.
قاضی زاده هاشمی درباره اینکه برنامه کلان شما برای ساماندهی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مدیریت درست فضای مجازی چیست؟، افزود: خیلی از پدیده‌ها جهانی هستند. شما نمی‌توانید فقط در داخل مرزهایتان به آنها فکر بکنید.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهید مصرف کننده نباشید و نقش مدیریتی داشته باشید باید وارد باشگاه حکمرانی جهانی آن بشوید. شما هم باید دارای بالاترین عرصه فناوری در آن حوزه شوید. در حوزه مخابراتی، فضایی، در ساخت پلتفرم ه بتوانید حکمرانی کنید و مقررات برای آن بگذارید وگرنه این بحث فیلترینگ … پیش می آید.

وی اضافه کرد: ابعاد بازار کشور باید به ۶۰۰ میلیون نفر برسد که خودروسازی ما قدرت جهانی پیدا بکند. پلتفرم‌های حوزه فضای مجازی هم همین است. یک راه دیگر اینکه باید وارد پلتفرم‌های مشترک منطقه‌ای با مدیریت ایرانی شویم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای برخورداری همه مردم در تولید ثروت دولت شما چه برنامه‌ای دارد؟، گفت: رشد اقتصادی مطلوب است به صورتی که میانگین جامعه رشد نکند.

وی اضافه کرد: میانگین جامعه یعنی ممکن است یک گروهی رشد منفی داشته باشند و گروهی رشد تصاعدی. اگر ما می‌گوییم رشد اقتصادی هر خانه‌ای هشت درصد باشد. باید برای رسیدن به آن، رانت از بین برود و رقابت عادلانه اتفاق بیفتد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مجموعه زیست بوم ما باید ماهیت عادلانه پیدا بکند نظام آموزش عالی، اقتصاد، فرهنگ و … یعنی یک انقلاب در سازوکارهای کشور، یعنی تغییر و تحول در مدل حکمرانی. «دولت سلام» و جوان انقلابی آمده تا مدل حکمرانی کشور را تغییر بدهد که محورش استقرار عدالت توسط مردم است.

قاضی زاده با بیان اینکه کار دولت ساختن نهادهای مدنی است، گفت: ساختارهای استضعافگر باید از بین برود. دولت وظیفه حمایت دارد و تبعیض مثبتی برای جاهایی دارد که در طی هفتاد- هشتاد سال گذشته عقب مانده‌اند. یک خطه از کشورمان هنوز گاز ندارند و از این قبیل مسائل زیاد است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به رکود اقتصادی در کشور و موانعی که در حوزه تولید هست برنامه خود برای احیای واحدهای تعطیل شده یانیمه تعطیل و حمایت از راه اندازی واحدهای تولیدی جدید با معرفی محل تامین اعتبار آن اعلام فرمایید، خاطرنشان کرد: ما دو مسئله بر زمین مانده داریم، یکی حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در کشور توسط بخش خصوصی بانک‌ها و دولت که از آن استفاده نمی‌شود و یا مشکل مدیریتی و تامین مواد اولیه دارد.

وی گفت: مسئله اصلی جای دیگر است. ما در نظامات دادن مجوزها به جای اینکه اهلیت را در نظر بگیریم صرف دریافت مجوز ملاک عملمان است. دولت وظیفه دارد برای هر کسب و کاری استانداردهای آن را معرفی و گروهی که دارای اهلیت است، معرفی بکند. دولت نظارت پسینی می‌کند اگر آن مجموعه کارش را درست انجام ندهد آن موقع از او خلع ید می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بخش دومی از منابع که الان معطل مانده پروژه‌های نیمه تمام است. حجم زیادی از منابع زیر خاک رفته در حالی که پول نفت و پول مالیات مردم آنجا پرداخت شده است. آثار تورمی و رشد پایه پولی آن اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه هیچ وقت رشد اقتصادی مت ناشی از بهره‌وری نبوده است، تأکید کرد: وقتی از بهره‌وری صحبت می‌کنیم، منظورمان استارت آپ‌ها هستند. از صنایع خلاق صحبت می‌کنیم، از نوآوری شکوفایی و فناوری جدید صحبت می‌کنیم. کشور ما بسیار بزرگ و با منابع است. بزرگترین مسئله‌اش در بهره وری است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: وقتی از بهره‌وری صحبت می‌کنیم از مدیریت مدرن بنگاه‌های اقتصادی صحبت می‌کنیم. یک نگاه منظومه‌ای می‌خواهد. ساختاری که مدیریت باطل دارد، وقتی پول به او بدهید در جای دیگر خرج می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به ناکارآمد بودن شیوه نظام آموزشی چه برنامه‌ای برای تغییر نظام آموزشی دارید؟، گفت: بزرگترین اصلاحی که باید انجام بدهیم، اصلاح نظام آموزش عمومی است. بیشترین دوران رشد مغز از هشت سالگی است و آموزش کودکان از ۱۸ ماهگی در دنیا مرسوم است.

وی افزود: در دنیا از سه سالگی روی اعتماد به نفس و خلاقیت کودکان کار می‌کنند و از ۵ سالگی در شناخت محیط کار و دیپلم دانش آموزان در ۱۵ سالگی داده می‌شود. از سوی دیگر یک جوان دیپلمه باید سواد زمانه‌اش را داشته باشد. مهارت ارتباط موثر با جامعه داشته باشد یک مهارت شغلی ساده داشته باشد. مغز بچه‌هایمان را باید از این همه معلومات بی خود و بی دلیلی که در آن می ریزیم باید خالی بکنیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: چیزی که در ارتباط با آموزش و پرورش می‌گویم، اکنون در آموزش و پرورش نیست. از فردا می‌شود انجام داد؟ خیر زمانبر است اما دولت سلام یک برنامه قوی انجام داده تا بتواند اصلاحات خودش را در حوزه آموزش و پرورش اعمال کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌هایش برای ازدواج آسان توضیح بدهید؟ گفت: مانع‌زدایی و پشتیبانی داریم. مانع ث‌زدایی از ازدواج داریم. باید ببینیم چه چیزهایی مانع ازدواج است.

وی افزود: در کارگروهی دربحث فرزندآوری و ازدواج در مجلس عضو بودم. اولین مانع نبود اشتغال است دومین بحث سربازی است. حمایت موردی که گفتم در وزارت خانواده موضوع ازدواج و ۵۰۰ میلیون را عرض کردم. پس یکی بحث رفع کردن موانع است دوم پشتیبانی برای حرکت. دولت به عنوان شخص سوم در موضوع ازدواج وارد بشود مجموعه اینها تلاش بکنند که جوانهای کشور به هم برسند.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه آخرین پستی که در فضای مجازی منتشر کردید کی و درباره چه چیزی بوده؟، اظهار کرد: یک توییت در رابطه با بحث گرانی‌های مواد غذایی بود.
وی در پاسخ به اینکه اهل چه ورزشی هستید؟، گفت: تا قبل از اینکه مجروح و جانباز شوم اهل والیبال و ورزشهای رزمی بودم. بعد چون محدودیت پیدا کردم بیشتر دوچرخه سواری و شنا را پیگیری کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره آخرین طبیعت گردی خود گفت: به جزیره قشم رفتیم.

این کاندیدای انتخابات کتابهایی که خوانده گفت: کتابهای زیادی خواندم الان در ذهنم نیست. مربوط به زندگی یکی از چهره‌های جنگ بود. اسم کتاب دقیق یادم نیست.

قاضی زاده هاشمی درباره آخرین فیلمی که با خانواده دیده است، توضیح داد: خوب، بد و جلف۲ را با خانواده دیدیم. فیلمی که تنها دیدم «مصلحت» و مربوط به جشنواره فجر امسال بود که دیدم. سینما زیاد می‌رویم اما این یک سالی که کرونا آمده و بسته شده در خانه و توسط پلتفرم‌های فضای مجازی می‌بینیم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اهل رادیو گوش دادن هستید؟، اظهار کرد: وقتی داخل ماشین هستم.

وی همچنین درباره اینکه مهمترین برنامه شما برای ایجاد شغل پایدار و رفع معضل بیکاری بویژه برای جوانان تحصیل کرده چیست ومنابع واقعی شما برای ایجاد این شغل‌ها از کجا تامین می‌شود؟، پاسخ داد: دو برنامه داریم. یک برخورد ضربتی با مسئله بیکاری زیاد است. الان حدود ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر فاقد شغل یا دارای شغل ناقص داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کسانی که شغلشان درآمد کافی ایجاد نمی‌کند. ما یک برنامه دو ساله داریم برای اینها که حجم زیادی از اینها را ببریم در مشاغل موقت. یک اطلس مزیت شغلی برای تمام شهرستانهای کشور تهیه کردیم، یعنی می‌دانیم وضعیت شغلی هر شهر به شهر دیگری چگونه است.

وی گفت: سامانه‌ای هست که افراد ثبت نام می‌کنند، دارایی‌هایشان را هم ثبت می‌کنند بر اساس مدل زندگی‌شان یک دوره آموزشی برایشان برگزار می‌کنیم یک شغل خاص به آنها پیشنهاد می‌دهیم لوازم شغلی به آنها می‌دهیم و محصولاتشان را هم می‌خریم. این کار را کمیته امداد و بنیاد برکت و بنیادمستضعفان انجام می‌دهد حرف جدیدی نیست اما دولت می‌آید وسط که اتفاق سریعی برای حوزه اشتغال بیفتد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.