تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

خیر تهرانی در ساخت اولین مدرسه سبز ایلام مشارکت می‌کند

خیر تهرانی در ساخت اولین مدرسه سبز ایلام مشارکت می‌کند
ایلام - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: نخستین مدرسه سبز این استان با مشارکت حسین مهرصادقی خیر تهرانی احداث خواهد شد.

 

نصرت الله رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، ویژگی مدرسه سبز را استفاده از حداقل مصرف انرژی ، حداکثر بهره وری و استفاده از انرژی پاک و همساز با اقلیم منطقه محل احداث فضای آموزشی عنوان‌ کرد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز احداث این فضای آموزشی ۶۸ میلیارد ریال است که یک‌ خیر اهل استان تهران ۲۴ میلیارد ریال آنرا تقبل کرده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: این مدرسه در فضایی به گستره سه هزار متر مربع و در قالب دبیرستان ۱۲ کلاسه در شهرستان ایوان و با مشارکت این خیر نیک اندیش و اعتبار استانی ساخته خواهد شد.

رحیمی تاکید کرد: هر مدرسه‌ می‌تواند یک مدرسه سبز بوده و مدارس می‌توانند با توجه به سازگاری با محیط زیست دانش‌آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند.

وی با ذکر اینکه عوامل زیادی می‌تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد یادآور شد: تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست مهم‌ترین عامل در احداث مدارس سبز است.

به‌گفته‌ وی، مناقصه عمومی احداث این مدرسه اعلام گذاشته و طی ۲ هفته آینده پیمانکار آن مشخص و عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.