تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

استان ایلام پیشرو در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

استان ایلام پیشرو در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک
نگاه اقتصاد

 

دکتر نورالدین رحیمی، مدیرکل بیمه سلامت استان از حذف تدریجی دفترچه های بیمه و نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و مزایای این طرح را شامل دسترسی آسان، سرعت و افزایش دقت در نسخه نویسی، کاهش خطای پزشکی و صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قاچاق دارو برشمرد.

 

این مسئول در ادامه سخنان خود استان ایلام را از استان های پیشرو در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک نام برد و با بیان این که در این زمینه سازمان نظام پزشکی همکاری موثری ارائه داده، خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش بیمه می توانند با داشتن کد ملی از خدمات پزشکی بهره مند شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به این که بیماران خاص استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: افراد فاقد بیمه می توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

رحیمی تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت شامل هموفیلی، کلیوی، ام اس و تالاسمی را ۵۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: از این بیماران هیچ حق بیمه ای دریافت نمی شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به این که در سال گدشته مبلغی بالغ بر ۳۰میلیارد ریال برای بیماران خاص تحت پوشش هزینه شده، اضافه کرد: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند با درج کدملی خود مدت اعتبار بیمه های سلامت خود را از طریق درج کد  #۱۶۶۶* پیگیری کنند.

 

رحیمی از فعالیت ۱۲ مرکز دولتی و ۲۵۰ مرکز غیردولتی طرف قرارداد این سازمان در طرح نسخه نویسی الکترونیک سخن به میان آورد و افزود: بیشترین جمعیت بیمه ای ما روستائیان و عشایر هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان هزینه خدمات رسانی بیمه را سالیانه به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۳۴۸ هزار بیمه شده در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۹۰ درصد هزینه افراد تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

رحیمی یادآور شد: ۱۱۲ مطب طرف قرارداد در استان معادل صد درصد در طرح نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی مشارکت دارند.

 

این مسئول اضافه کرد: ۶۰ داروخانه موجود در استان در طرح نسخه نویسی الکترونیک فعالیت داشته که سال گذشته ۳۹۷ هزار و ۱۳۹ مورد نسخه نویسی الکترونیک و نیمه الکترونیک در این داروخانه ها صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت در پایان با بیان این که بیمه شدگان از خدمات دیگری شامل دارو، لوازم، تجهیزات و خدمات تخصصی مرتبط به نوع بیماری به صورت رایگان بهره مند می شوند، افزود: از تعداد ۵۳۷ بیمار خاص در استان ایلام تعداد ۱۶ نفر هموفیلی، ۹۸ بیمار تالاسمی، ۱۱۴ بیمار دیالیزی، ۹۸ بیمار پیوند کلیه و تعداد ۲۱۱ بیمار ام اس هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.