تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

۱۰ هزار نفر در ایلام برای اولین بار رای می دهند

۱۰ هزار نفر در ایلام برای اولین بار رای می دهند
ایلام - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: ۱۰ هزار نفر در این استان برای انتخابات ۲۸ خردادماه به عنوان رای اولی برای اولین بار پای صندوق های رای خواهند رفت و در این همه پرسی مشارکت می کنند.

الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط رای در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام ۴۶۰ هزار نفر است.

وی افزود: هیات های اجرایی ریاست جمهوری در این دوره از انتخابات ۲۹ هیات و شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۴۱ هیات هستند و تعداد شعب اخذ رای ریاست جمهوری ۸۲۶ شعبه و شعب شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۷۷۲ شعبه است.

رییس ستاد انتخابات ایلام ادامه داد: حدود ۱۶ هزار نفر نیز عوامل اجرایی این انتخابات اعم از عضو شعبه، ناظر، باررس و سایر عوامل هستند و انتخابات در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا برگزار می شود.

فتاحی اضافه کرد: ۵۲۴ نفر احراز صلاحیت نهایی در انتخابات شورای شهر و یک هزار و ۹۹۵ نفر نیز تایید صلاحیت شده شورای اسلامی روستاها شدند.

وی یادآور شد: مردم استان ایلام در ۳۰ مورد انتخابات گذشته بیشترین مشارکت را در این همه پرسی ها داشته اند و امید است در انتخابات ۲۸ خردادماه نیز این حماسه ملی مردمی دوباره توسط مردم استان ایلام اتفاق افتد.

استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان، ۲۹ شهر و ۵۷۸ روستا است.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.