تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

ظهور و بروز اراده ملی و حس خوب تعیین سرنوشت

ظهور و بروز اراده ملی و حس خوب تعیین سرنوشت
استانها- کشورمان امروز ۲۸ خرداد صحنه بروز و ظهور اراده ملی است ؛ صحنه ای که آحاد و اقشار مختلف مردمی که در انتخابات شرکت کردند، اعم از زن و مرد و پیر و جوان، برنده آن خواهند بود.

براساس گزارش های خبرنگاران ایرنا، ۲۸ خرداد ماه را بسیاری از رای اولی ها در نقاط مختلف کشور به عنوان آغاز حضور در فرآیند سیاسی- اجتماعی جشن گرفتند، بسیاری از زوج ها هم این روز را در مطلع زندگی مشترک و مبارک خود، فرصتی برای یک انتخاب دیگر قرار دادند.
کادر درمان و بیماران کرونایی هم از همراهی با سایر اقشار جا نماندند و از جمله در استان اردبیل با حضور در پای صندوق‌های شعب سیار اخذ رای، در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

ظهور و بروز اراده ملی و حس خوب تعیین سرنوشت

استقبال رای دهندگانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی به شعب اخذ رای در سراسر کشور مراجعه کردند، تا این لحظه در بسیاری از مناطق کشور بیشتر و پرشورتر از مدت مشابه در انتخابات گذشته توصیف شده است.
در همیبن ارتباط، رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: ۱۷۰ هزار برگه تعرفه رای تا ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه امروز در شعب اخذ رای در استان استفاده شده که این میزان بیشتر از انتخابات قبلی است.
در کرمانشاه هم مشارکت رای دهندگان تاکنون بالاتر از میانگین کشور توصیف شده است.
همچنین در استان مرکزی، «علی اکبر کریمی» رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان گفت: رای‌گیری بر بستری آرام، امن و بانشاط در حال برگزاری است و مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رای پرشور است.
استاندار فارس هم مشارکت مردم شیراز در انتخابات را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: بدون شک با بهتر شدن هوا در ساعات آینده حتی شاهد حضور پرشورتر مردم پای صندوق های رأی خواهیم بود.
گیلانی ها هم تاکنون حضور پرشوری را رقم زده اند.
در همین حال، از مشهد به نقل از مدیر عالی حرم مطهر رضوی خبر رسیده است که با همکاری استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد، تعداد شعب اخذ رای در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزایش یافته و تاکنون در چندین نوبت به تعداد شعب سیار در این حرم افزوده شده است.
محمد مهدی برادران عصر جمعه افزود: از اولین لحظات آغاز رای گیری، مردم در شعب اخذ رای مستقر در حرم مطهر رضوی حضور پرشور داشتند.

ظهور و بروز اراده ملی و حس خوب تعیین سرنوشت

مدت‌ها بود بدخواهان، پویش «نه به رای» راه انداخته بودند اما آنچه امروز از اولین ساعات رای‌گیری در مناطق مختلف کشور به چشم می خورد، «آری به رای» و آری به حق انتخاب است.
رای دهندگان با وجود تنوع سلیقه و خط فکری، می توانند انگیزه مختلفی از مشارکت در انتخابات داشته باشند، اما عشق به وطن و آینده آن تنها یکی از نقاط مشترک همگی آنهاست.

امروز ماراتن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا ، میان دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری، با آغاز رای گیری در حوزه‌های انتخابی به ایستگاه پایانی رسید و اکنون با حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای ایران منتظر سیزدهمین حماسه انتخاب است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.