تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴

ظهور و بروز اراده ملی؛

حاشیه های خارج از متن انتخابات در ایلام

حاشیه های خارج از متن انتخابات در ایلام
ایلام - مردم استان ایلام امروز همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده در پای صندوق های رای نامزدهای منتخب خود در ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب کردند.

امروز زن و مرد، پیر و جوان همان دقایق اولیه صبح تا ساعات پایانی رای گیری از صنوف و مشاغل مختلف در انتخابات مشارکت کردند.

اما این انتخابات با وجود حضور انبوه مردم حاشیه های جالب توجهی نیز داشت که گاه روند انتخابات را تحت الشعاع قرار داده است.

حضور تعداد زیاد هواداران نامزدهای مختلف در اطراف شعب اخذ رای برای جلب مشارکت بیشتر آرای مردم از کسانی که وارد شعب اخذ رای می شدند و درخواست دادن رای به نامزد مورد نظر خود داشتند.

این هواداران با چاپ کد نامزدهای خود در قطعات کوچک کاغذ آنها را به دست رای دهندگان می دهند تا در هنگام اخذ رای آن نامزد را مد نظر داشته باشند.

رها شدن کارت های منقش به تصاویر و رزومه نامزدها و قطعات کوچک کاغذ حاوی کدهای آنها در اطراف شعب اخذ رای باعث مخدوش شدن زیبایی بصری در آن مناطق شده است.

پرسه زدن تعداد زیاد هواداران و بستگان نزدیک نامزدها و حتی حضور خود نامزدها در شعب اخذ رای برای جلب آرای بیشتر نیز از حاشیه های جالب توجه است.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی در محوطه های بیرونی و درونی تمامی شعب اخذ رای نصب شده است.

در همه شعب اخذ رای ماسک و ژل یا محلول ضدعفونی برای استفاده کارگذاران و مجریان این فرآیند وجود دارد و به رای دهندگان فاقد ماسک نیز ماسک داده می شود.

باتوجه به اینکه شعب اخذ رای شورای اسلامی شهر ایلام الکترونیکی برگزار می شود، معطلی رای دهندگان برای دریافت کارت باعث نارضایتی های بین افراد می شود.

قطعی سیستم ها در شعبی که به صورت الکترونیکی رای گیری می شوند و معطل شدن رای دهندگان برای اتصال مجدد از دیگر حواشی این دوره از انتخابات بود.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از صبح امروز آغاز شده است.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ تن مرد هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.