تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

ظهور و بروز اراده ملی؛

انتخابات و پیش‌دستی همیشگی زنان برای حضور

انتخابات و پیش‌دستی همیشگی زنان برای حضور
ایلام - همزمان با برگزاری انتخابات اقشار مختلف مردم استان ایلام خصوصا زنان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و با لبیک به فرمان ایشان از نخستین ساعت صبح امروز جمعه با حضور در شعب اخذ رای در این رویداد سرنوشت ساز شرکت کردند.

صدها نفر از اقشار مختلف مردم با حضور در شعب اخذ در جای جای این استان بر خلاف وعده‌های پوشالی دشمنان انسجام ملی خود را با قدم‌هایی که به سمت شعب برداشتند به نمایش گذاشتند.

اگرچه حضور اقشار مختلف مردم در این رویداد مشاهده می‌شود اما در این میان قشری که حضوری پررنگ‌تر دارند بازهم زنان هستند، زنانی که جلوتر از مردان به صف ایستاده و با دادن رای، مهر وفاداری‌شان به نظام را در شناسنامه خود برای چندمین مرتبه به ثبت رساندند.

این در حالی است که بطور معمول زنان در انتخابات این دوره و سایر دوره‌ها کمترین سهم برای داوطلب شدن دارند ولی این مساله مانع حضور پرشور و گسترده و همیشگی آنها برای شرکت در انتخابات نشده است.

زنان ایلامی در حالی امروز پای صندوق‌های رای شتافته‌اند که طی هفته جاری نیز در ستادهای تبلیغاتی نامزدها حضوری پرشور داشته و برنامه‌های آنها را دنبال و در جلب آرا برای نامزد مورد نظرشان تلاش داشته‌اند.

آرزو مرادی یکی از زنان ایلامی که امروز در کنار بسیاری از زنان در انتخابات شرکت داشته است در این خصوص می‌گوید: تاکنون در تمامی دوره‌های انتخابات شرکت داشته‌ام و مهمترین هدفم مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی کشورم است.

وی اظهار کرد: اهمیت انتخابات را برای ۲ فرزدم نیز توضیح داده‌ام تا آنها نیز بعد از رسیدن به سن قانونی با آگاهی و شناخت درست از برنامه‌های نامزدها در این رویداد مهم مشارکت داشته باشند.

یکی دیگر از زنان ایلامی معتقد است: انتخابات نماد مردمسالاری دینی بوده و انتخاب حق هر ایرانی است که به وطن و ایران وابستگی و تعهد دارد.

فاطمه قبادی اظهار کرد: من سعی کرده‌ام در مهلتی که نامزدها برای تبلیغ داشته‌اند برنامه‌های آنان را پیگیری و انتخاب خودم را در فضایی آزادانه، امروز به نظام اعلام کنم.

این زن ایلامی با ذکر اینکه امروز به عشق میهن و کشورم در انتخابات شرکت دارم، گفت: سعی کرده‌ام خانواده و بستگانم را نیز به حضور و مشارکت گسترده ‌دعوت کنم.

دیگر زن ایلامی شرکت‌کننده در انتخابات امروز گفت: حضور گسترده زنان وظیفه منتخبان آینده را سنگین‌تر کرده است و فردی که به عنوان رییس‌جمهوری یا نماینده شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند باید به دنبال تحقق مطالبات این قشر باشند.

سمیه اسلامی استفاده از زنان در بدنه مدیریت و استفاده از نظرات آنها و همچنین توسعه مراکز رفاهی زنان نظیر فضاهای ورزشی را از مهمترین خواسته و مطالبات این قشر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از صبح امروز آغاز شده است.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ نفر نیز مرد هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.