تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

۹۰ کانون بحرانی حریق در جنگل‌های ایلام شناسایی شد

۹۰ کانون بحرانی حریق در جنگل‌های ایلام شناسایی شد
،

ایلام – مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: ۹۰ نقطه بحرانی و حادثه‌خیز در حوزه جنگل‌ها و مراتع استان شناسایی شده است و توسط دستگاه‌های‌ مربوطه کنترل و مراقبت می‌شود.

آیت قیصربیگی در نشست مدیریت بحران استان در آبدانان اظهار داشت: طی یکسال منتهی به تیرماه سالجاری ۲ هزار مورد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان بوقوع پیوسته که ۶۰ درصد این تعداد در حوزه شهرستان های آبدانان و دره شهر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت حیاتی مراتع و جنگل های استان‌ افزود: حراست و حفظ این سرمایه های ملی توسط یک دستگاه به تنهایی امکان پذیر نیست و بر اساس‌ قوانین فرادستی همه مدیرانی اجرایی وظیفه دارند هنگام نیاز امکانات خود را در اختیار متولیان عرصه های جنگلی قرار و چنانچه هر مدیر دستگاه دولتی‌ از این وظیفه خودداری کنند، به انفصال موقت و دائم‌ محکوم خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی منابع و ذخیره های آب و برق بخاطر کاهش نزولات آسمانی سال آبی گذشته تاکید کرد: مدیران استانی آب و برق‌ بخاطر جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار در اثر قطعی‌ آب و برق نسبت به‌ اصلاح و ترمیم اساسی شبکه های انتقال‌ و توزیع‌ در شهرستان آبدانان اقدام کنند.

قیصربیگی از استقرار ۲ بالگرد در مرکز استان‌ خبر داد و گفت: زمینه استفاده از این امکان مفید برای اطفاء حریق جنگل های استان مهیا شده اما کمبود اعتبارهای مورد نیاز به منظور پرداخت هزینه های مأموریت‌های هوایی بالگردها به مناطق حادثه دیده مانع انجام این عملیات ضروری شده است.

وی خواستار شناسایی و قطع انشعاب های غیر قانونی آب و برق و تاسیسات و صنایع و ادارات پرمصرف بخاطر رفاه حال مردم و جلوگیری از هرگونه حوادث تلخ و آسیب به بیماران بستری در مراکز درمانی و اورژانسی‌ شد.

شهرستان آبدانان‌ با ۲۴۲ هزار هکتار جنگل و مرتع در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.