کد خبر : 42125
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

روح اله نوریان:

افزایش محصولات تولیدی پالایشگاه گاز ایلام در سال جهش تولید

افزایش محصولات تولیدی پالایشگاه گاز ایلام در سال جهش تولید
نگاه اقتصاد

 

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش محصولات تولیدی این واحد صنعتی خبر داد و گفت: برای تحقق شعار “جهش تولید”، با تلاش همکاران موفق شدیم، میزان تولیدات خود را در برخی از محصولات افزایش داده و امیدواریم این رویه در سال جاری نیز استمرار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی، روح اله نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده برای متنوع شدن سبد محصولات و تولید گوگرد بنتونیتی که حاصل آن، افزایش کیفیت و تولید محصولات مرغوب کشاورزی و کسب درآمد بیشتر است، تولید گاز مایع در این پالایشگاه، رشدی ۲۱۱ درصدی را در سال گذشته تجربه کرد و گوگرد که یکی از با کیفیت‌ترین محصولات در بین پالایشگاه های کشور است، با رشدی ۷ درصدی در این سال، همراه بوده است.

وی اظهار داشت:همچنین میعانات گازی از رشدی ۲ درصدی برخوردار بود، ضمن اینکه برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی پالایشگاه، بیش از ۳۰ هزار تن اتان به پتروشیمی ایلام ارسال شده، در حالی که در سال‌های گذشته و قبل از راه اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام، اتان تولیدی پالایشگاه به عنوان سوخت پالایشگاه مصرف و مابقی آن به همراه گاز طبیعی به خط سراسری تزریق می شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از رشد ۵۱ درصدی تحویل برق نیروگاه این پالایشگاه به شبکه غرب کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۴۱هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال گذشته تحویل شده که در کاهش و یا جلوگیری از خاموشی های ناشی از کمبود انرژی و پایداری شبکه برق استان نیز اقدام ارزشمندی به شمار می آید.

نوریان با بیان این که در کنار افزایش تولید، به شاخص های با اهمیت در کاهش مصرف انرژی نیز توجه شده، ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام در بین شرکت کنندگان در ارزیابی ششمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی از سوی سازمان مدیریت صنعتی مفتخر به دریافت تندیس برنزی سه ستاره در حوزه صنایع انرژی بر شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت مصرف مواد شیمیایی و هزینه های بهره برداری در این پالایشگاه با وجود افزایش تولید محصولات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از کسب رتبه اول در ارزیابی واحدهای پژوهش و فناوری در بین واحدهای پالایشی شرکت ملی گاز ایران خبر داد و افزود: قراردادهای متعدد برای انجام پروژه های پژوهشی با هدف رفع تنگنا ها و مشکلات عملیاتی، بررسی بیش از ۷۲ مورد پروپوزال پژوهشی، حمایت از پایان نامه تحصیلات تکمیلی و پیگیری استفاده از نتایج ۱۲مورد پروژه پژوهشی خاتمه یافته، از تلاش های حوزه پژوهش و فناوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ بوده است.

نوریان در ادامه، با بیان این که بیش از ۷۰ درصد کالای مصرفی پالایشگاه از تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، گفت: اقداماتی از قبیل شناسایی و کنترل قطعات و کدهای طبقه بندی شده، موجب کاهش ۱۰ درصدی حجم انبار و مدیریت مناسب نقطه سفارش شده و پیش بینی می‌شود این مهم، منجر به صرفه‌جویی ارزی تقریبی۳۰۰ هزار یورو در برنامه های تامین این قطعات شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین از کنترل کیفی ۱۵ هزار قلم کالای خریداری شده توسط واحد بازرسی فنی خبر داد و گفت: اقدامات دقیق بازرسی فنی منتج به صرفه جویی و کاهش حوادث ناشی از بکارگیری اقلام نامرغوب و غیر استاندارد در شرکت شده است.

نوریان در پایان، با اشاره به نهادینه شدن رعایت مسائل ایمنی به عنوان یک فرهنگ در سرلوحه همه فعالیتها خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و ۸۱۵ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز ایلام محقق شده که خوشبختانه هیچ حادثه منجر به فوت در این واحد صنعتی رخ نداده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.