تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

دیدار بازرس کل استان ایلام با مدیرکل جدید محاسبات

هماهنگی دستگاه های نظارتی باعث هم افزایی در ماموریت ها خواهد شد

هماهنگی دستگاه های نظارتی باعث هم افزایی در ماموریت ها خواهد شد
نگاه اقتصاد

 

رئیس شورای دستگاه های نظارتی و بازرس کل استان ایلام در دیدار با مدیرکل جدید دیوان محاسبات ضمن تبریک انتصاب ایشان و آرزوی موفقیت و سربلندی در این جایگاه برای ایشان گفتند: امیدوارم با همفکری، تعامل و همکاری بتوانیم درجهت ارتقای سلامت اداری استان گام های موثری برداریم.

مهدی اصلانی گفت: همکاری و تعامل بین دستگاه های نظارتی باعث می شود که کار خود این دستگاهها نیز بهتر و دقیق تر و در زمان کمتری انجام شود و اگر خدای ناخواسته این ارتباط و همکاری و تعامل دراین بین وجود نداشته باشد، زمینه برای فرار متخلفان و پنهان کاری اسناد و مدارک تخلفات اداری و جرائم فراهم می شود. ایشان یکی از ثمرات و محاسن همکاری بین دستگاههای نظارتی را جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری و هم پوشانی فعالیت ها عنوان کرد و افزود: هماهنگی دستگاه های نطارتی با یکدیگر باعث هم افزایی در ماموریت های نظارت و بازرسی و حسابرسی ها خواهد شد.

اصلانی خاطرنشان کرد: براساس قانون وظیفه خاص حسابرسی مالی به صورت تخصصی ، نظارت بر قانون بودجه و قانون برنامه های توسعه بر عهده دیوان محاسبات است و بحث تهیه گزارش واقعی تلفیق بودجه سالانه که می تواند مبنای صحیحی برای تدوین و تصویب لایحه بودجه سال بعد باشد، مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد. اصلانی در ادامه به اهداف و برنامه های مشترک هر دو مجموعه نظارتی در خصوص دخیل و سهیم کردن مردم در موضوع حسابرسی ها و نظارت ها اشاره کرد و افزود: همانطور که در دیوان محاسبات بحث حسابرسی مردم پایه و بحث هوشمندسازی حسابرسی ها برای سلامت دستگاهها مورد توجه قرار دارد، در ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور نیز بحث مردمی نظارت و بازرسی، نظارت همگانی، نظارت الکترونیک و تقویت سلام بهره مندی از ظرفیت ناظران و بازرسان افتخاری مورد تأکید قرار گرفته است.

ایشان ضمن اشاره به مقوله صبر و دقت و تاثیرگذاری آن بر عملکرد حساس دستگاههای نظارتی بیان داشت: لازمه کار بازرس و یا حسابرس در مرحله اول داشتن صبر و حوصله و دقت است . اصلانی در پایان تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید احساس کنند که دستگاههای نظارتی درکنار آنها و کمک کار آنها هستند و در جهت موفقیت های آنها تلاش می کنند و چنانچه دستگاه های نظارتی، تقویت بعد اخلاقی و دینداری کارکنان و مدیران را در برنامه های کاری خود، مورد عنایت ویژه قرار دهند، این امر باعث خود کنترلی و سلامت بیشتر در دستگاهها می شود و اعتماد و اطمینان بیشتر مدیران در راه خدمت رسانی عمومی را فراهم خواهد کرد.

در این دیدار، پورافغان مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام، ضمن تشکر از حضور ریاست شورای دستگاه های نظارتی و بازرس کل استان ایلام در دیوان محاسبات، از تعامل سازنده با بازرسی کل استان و اعضای شورای دستگاه های نظارتی استقبال کرد و بر تقویت ارتباطات و همکاری های هیات های حسابرسی و هیات های بازرسی تأکید نمودند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کردند بتوانیم در سایه این تعامل برای قانونمداری و پیشرفت استان تلاش گسترده و مفیدی داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.