تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۳

ترکیب منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ صدرنشینی پرسپولیس با ۳۳ درصد

ترکیب منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ صدرنشینی پرسپولیس با ۳۳ درصد
تهران- یک سوم از نفرات ترکیب منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر را بازیکنان پرسپولیس تشکیل می‌دهند.

هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت بازی به صورت همزمان به اتمام رسید. در این هفته ۱۹ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.

گلر: مهرداد بشاگردی(گل‌گهر سیرجان):

یک نمایش درخشان برای دروازه‌بان کهنه‌کار گل‌گهر که با چند واکنش خوب از جمله مهار یک ضربه پنالتی همراه بود. در هفته‌ای که نیما میرزازاد هم برای نساجی درخشید، باید به بشاگردی بابت این عملکرد تحسین‌برانگیز تبریک گفت.

مدافعان: جورجی گولسیانی(سپاهان)، آرمان قاسمی(پیکان تهران)، وحید امیری(پرسپولیس):

سپاهان با یک گل از سد پدیده گذشت اما نباید به راحتی از کنار بازی فوق‌العاده گولسیانی عبور کنیم. او به خوبی دفاع تیمش را رهبری کرد و موفق شد با تکل‌های به موقع یکی ۲ بار دروازه نیازمند را نجات بدهد و سه امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

آرمان قاسمی هم در خط دفاعی پیکان عملکرد بسیار خوبی داشت. او هم یک گل به فولاد زد و هم روی کارهای دفاعی یکی از زبده‌ترین بازیکنان مهدی تارتار بود و از عوامل اصلی توقف فولاد به شمار می‌رفت.

در نهایت باید به وحید امیری هم اشاره کنیم. بازیکنی که به بازی در سمت چپ خط دفاعی عادت کرده و در این بازی هم ضمن انجام وظایف تدافعی، موفق شد یک پاس گل هم بدهد.

هافبک‌ها: یاسین سلمانی(سپاهان)، سبحان خاقانی(استقلال)، بهزاد سلامی(تراکتور)، احمد نوراللهی(پرسپولیس)

زیباترین گل این هفته به وسیله یاسین سلمانی زده شد. بازیکن جوان تیم سپاهان که یک بار دیگر به همه اثبات کرد می‌تواند جزو ستارگان فوتبال ایران در سال‌های آتی باشد. سلمانی یک گل انفرادی فوق‌العاده را وارد دروازه پدیده کرد که ارزشش سه امتیاز بود.

سبحان خاقانی دیگر جوان موفق هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران بود. او نیز با وجود اینکه فقط یک نیمه به میدان رفت اما با گل زیبایی که به ثمر رساند استقلال را در مسیر صعودی خود نگه داشت و نشان داد می‌تواند در فصل آتی بیشتر مورد اعتماد قرار بگیرد.

بهزاد سلامی هم جوانی دیگر بود که در این هفته جزو برترین‌ها نام خودش را جای داد. بهزاد سلامی زننده گل اول تراکتور به آلومینیوم بود. او به خوبی در میانه میدان کار کرد تا مشخص شود اعتماد فیروز کریمی به او بیهوده نبوده است.

احمد نوراللهی اما تنها بازیکن باتجربه خط هافبک تیم منتخب بود. نوراللهی مانند بازی رفت به ماشین‌سازی گل زد و البته پاس گل دوم را هم برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد تا نشان دهد همچنان در اوج آمادگی قرار دارد.

مهاجمان: شهریار مغانلو(پرسپولیس)، مهدی عبدی(پرسپولیس)، حسین زامهران(نساجی)

در خط حمله زوج پرسپولیسی حضوری بدون حرف و حدیث دارند. شهریار مغانلو زننده گل‌های اول و آخر پرسپولیس بود. او به خوبی در ترکیب تیمش جا افتاده و یک گل با ضربه سر و یک گل با پا به دروازه تیم میزبان وارد کرد. مهدی عبدی اما نمایشی به یادماندنی‌تر داشت. او که در بازی با استقلال یک پنالتی از دست داده بود مقابل ماشین‌سازی ۲ گل زد و یک پاس گل داد تا به نوعی بهترین بازیکن هفته باشد.

در کنار این ۲ بازیکن باید به حسین زامهران هم اشاره کنیم. بازیکنی که با درخشش خود در خط حمله تیم ساکت الهامی، پای بببرگه بقای این تیم امضا کرد. زامهران هم یک گل زد و هم یک پاس گل داد تا یک تنه تیمش را مقابل ذوب‌آهن در اصفهان برنده کرده باشد.

سرمربی: ساکت الهامی(نساجی):

باید ساکت الهامی را با احترام به چند سرمربی دیگر، موفق‌ترین سرمربی هفته بنامیم. تیم او در بازی ۶ امتیازی هفته موفق شد ذوب‌آهن را در خانه‌اش از پیش رو بردارد و در لیگ بیستم ماندنی شود. الهامی یک نساجیِ مریض را تحویل گرفت اما به فوق‌العاده‌ترین شکل ممکن در لیگ نگه داشت. تیم او مقابل ذوب هم شایسته عمل کرد و به سه امتیاز ارزشمند رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.