تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

۵۰ دستگاه تنور گازی بین روستاهای محروم هلیلان توزیع شد

۵۰ دستگاه تنور گازی بین روستاهای محروم هلیلان توزیع شد
،

 

ایلام – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هلیلان گفت: ۵۰ دستگاه تنور گازی بین روستاهای محروم گرمسیر و سردسیر زردلان در بخش جزمان این شهرستان که از نعمت گاز رسانی بهره مند نیستند، توزیع شد.

سیدحیاس حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای این تعداد تنور گازی شامل (کپسول، ساج، تنور) اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها از برنامه‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بشمار می آید، افزود: این طرح بمنظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع درختان، ترغیب روستاییان و جنگل‌نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای کاهش بهره‌گیری از سوخت فسیلی بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هلیلان هدف از این کار را از یک سو تحقق رسالت اصلی منابع طبیعی برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و درختان و از سوی دیگر خدمات رسانی به مردم ذکر کرد و یادآور شد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در روزهای سخت در کنار مردم که از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، خواهد بود و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم این شهرستان فرو گذار نمی کند.

حسینی ادامه داد: انتظار داریم با تجهیز خانواده‌های روستایی به تنور گازی از مراتع و عرصه‌های جنگلی شهرستان مراقبت بیشتری کنیم و زمینه‌ برای حفظ طبیعت بیش از گذشته فراهم شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال ۹۸ جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.