تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۵

مدیر کل ورزش و جوانان:

قهرمان ایلامی المپیک توکیو تجلیل می شود

قهرمان ایلامی المپیک توکیو تجلیل می شود
ایلام - مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با اشاره به کسب مدال طلای المپیک تیراندازی توسط جواد فروغی و خوشحالی مردم ایران ، ایلام و شهرستان دهلران گفت: قهرمان ایلامی المپیک توکیو تجلیل می شود.

 

مظفر علی شائی روز یکشنبه در آیین تجلیل از خانواده جواد فروغی در دهلران اظهار داشت: این نخستین مدالی بود که توسط این ورزشکار شایسته دهلرانی کسب و موجب اعتماد به نفس کاروان المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از افتخارآفرینی جواد فروغی در مسابقات المپیک تیم تیراندازی کشور سابقه مدال در المپیک را نداشته است ، افزود: این مدال ارزشمند موجب افتخار برای همه ملت ایران شد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با تاکید بر اینکه با توجه به اساسنامه موظف به حمایت از قهرمانان هستیم، تاکید کرد: ورزشکارانی که کسب سهمیه المپیک کرده اند به صورت ماهیانه حق تمرین یا حتی به عنوان حق ورزش را تعریف و به صورت ماهیانه مبلغی به حساب این ورزشکاران واریز می شود.

علی شائی یادآور شد: استان ایلام در کاوران اعزامی به المپیک دارای سه ورزشکار المپیکی و یک پارالمپیک است و در تمام دوره هایی که اردو تیم ملی برگزار شده از این ورزشکاران حمایت شده است.

وی اضافه کرد: برای حمایت از قهرمانان ملی بر اساس نظام نامه اقدام می کنیم ولی مدال المپیک بسیار مهم است و در جلسه با استاندار به صورت ویژه مورد برسی قرار و کسی که قهرمان المپیک می شود همه سازمان ها باید نیازهای مادی این ورزشکار را به حداقل برسانند تا این ورزشکار بدون دغدغه ادامه فعالیت دهد.

فرماندار دهلران نیز در این مراسم گفت: افتخارآفرینی در روزهای اول المپیک و کسب مدال طلا توسط جوان دهلرانی نمونه ای از موفقیت کاروان ورزشی ایران به بازی‌های المپیک است

مجید عسگری افزود: انتظار ما از مسوولان ورزش استان و کشور این است که با پیروزی و افتخارآفرینی جواد فروغی در المپیک بیش از پیش به استعدادهای ورزشی شهرستان دهلران توجه شود.

وی اظهار داشت: امروز باید بیش از گذشته با تلاش و جدیت مضاعف به فکر توسعه زیرساخت‌های ورزشی باشیم تا جوانان این منطقه استعدادهای خود را در راستای کسب مدال های رنگارنگ برای کشورمان در رشته های مختلف شکوفا کنند.

امام جمعه شهرستان دهلران نیز تاکید کرد: افتخارآفرینی جواد فروغی ورزشکار دهلرانی دل همه ملت ایران را شاد کرد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: امروز دعای خیر بسیاری از مردم ایران شهروندان بخصوص مادر این ورزشکار باعث شد این جوان دهلرانی برای کشور افتخار آفرینی کند و سجده شکر این ورزشکار یاد خدا را به همراه همگان متذکر شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته در فینال مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان جواد فروغی ملی‌پوش ایلامی کشورمان با کسب امتیاز ۲۴۴.۸ موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند و توانست نخستین مدال تاریخ تیراندازی و نخستین مدال کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو را به دست آورد.

فروغی در فینال با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

به گزارش ایرنا، جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۵۸ در شهرستان دهلران استان ایلام، شغل او پرستار و دارای سه فرزند است که از سال ۹۰ بصورت حرفه ای در رشته تپانچه فعالیت می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.