تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

امشب، آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها

امشب، آخرین مهلت رجیستری تبلت‌ها
تهران- فاز دوم طرح رجیستری تبلت‌ها از فردا (نهم مرداد) آغاز می‌شود و ساعت ۲۴ امشب (۸مرداد) آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه تبلت است.

 

سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: حتماً تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.

طرح رجیستری تبلت‌ها برای جلوگیری از قاچاق این دستگاه، از روز دوم مرداد با تبلت‌های برند «لنوو» آغاز شد و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد پس از رجیستری لنوو، فرآیند رجیستری دیگر نشان‌های تجاری تبلت‌ها نیز انجام خواهد شد. بقیه نشان‌های تجاری تبلت تنها وقت دارند تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد برای فعال‌سازی تبلت خود اقدام کنند چرا که با اجرایی شدن طرح رجیستری تبلت از نهم مردادماه دیگر امکان رجیستر شدن و ورود تبلت به شبکه ارتباطی کشور ممکن نخواهد بود.

برخی تصور می‌کنند اگر با استفاده از wifi به اینترنت متصل شدند و به نوعی دستگاه‌شان روشن بوده، دیگر نیازی ندارند تا دستگاه خود را رجیستر کنند، اما این‌طور نیست. حتما باید در دستگاه سیم‌کارت قرار داده شود و پس از برقراری تماس و پیامک برای رجیستری دستگاه اقدام کنند.

در ادامه فرآیند رجیستر شدن، پس از روشن کردن دستگاه دارای سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری *۷۷۷۷#، کد شناسایی دستگاه (IMEI ) را ارسال کنید تا فرآیند رجیستری انجام شود. راه دیگر فعال‌سازی و ثبت دستگاه تبلت این است که نام «همتا» را در اینترنت جستجو کنید و از طریق سایت کدشناسایی دستگاه خود را برای فعال‌سازی ثبت کنید.

اگر کد IMEI دستگاه‌تان را ندارید کافی است کد دستوری *۰۶# را شماره‌گیری کنید تا کدشناسایی برای شما به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین گام برای ساماندهی بازار موبایل و موبایل‌واره (دستگاه‌های سیم کارت‌خور)، از ۱۳ تیرماه تجهیزاتی مانند تبلت، ساعت هوشمند، مودم و … در صف رجیستری قرار گرفتند. با اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از طریق رویه قانونی و همراه با گارانتی وارد کشور خواهند شد و به دست مشتری می‌رسند.

بنابر گزارشی که انجمن واردکنندگان تلفن همراه منتشر کرده است، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند. از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن قانونی است. مرحله دوم طرح رجیستری که موبایل‌واره‌ها را شامل می‌شود، از قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.