تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

امامان جمعه سراسر کشور:

تجربه ناموفق اعتماد به غرب تکرار نشود

تجربه ناموفق اعتماد به غرب تکرار نشود
استانها- امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس جمهوری و اعضای هیات دولت دوازدهم بیان کردند: تجربه اعتماد به غرب ناموفق بوده و نباید تکرار شود.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۶ مردادماه ۱۴۰۰ در آخرین دیدار رییس جمهوری و دولت دوازدهم با ایشان، لزوم استفاده از تجربه‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در آینده را خاطرنشان کردند و افزودند: یک تجربه بسیار مهم در این دوران عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب که آیندگان باید از آن استفاده کنند.

ایشان گفتند: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آنها کمک نمی‌کنند و هرجا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد زیرا حتماً شکست خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت افزودند: هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آن و آمریکا کردید ناموفق بودید و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید موفق بودید و پیش رفتید.

خطیبان نماز جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی هشتم مردادماه با اشاره فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، به تشریح بدعهدی‌های دنیای غرب در دوره‌های مختلف پرداختند.

آنان همچنین بر ضرورت احیای امید در جامعه از سوی دولت سیزدهم تاکید کردند و از مردم خواستند مطالبات خود را بر مبنای گفتمان کار جهادی از دولت جدید دنبال کنند.

تقدیر از برگزار کنندگان مراسم عید غدیر، تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه تهران و مقتدرانه بودن حضور ایران اسلامی در مانور دریایی روسیه از دیگر محورهای خطیبان نماز جمعه بود.

محورهایی از سخنان ائمه جمعه سراسر کشور به شرح زیر است:

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته با بیان این که مراسم تحلیف دولت جدید پیش رو است گفت: دولت جدید امید های مردم را احیا نماید.

آیت الله رسول فلاحتی اظهارکرد: ما در حل مسائل اقتصادی هیچ بن بستی نداریم و دولت آینده اولویت‌ها را مورد اهتمام قرار دهند و جهادی عمل کنند؛ ملت ایران مجاهد هستند و مسئولان مجاهد می خواهند.

همچنین امام جمعه سنندج بیان کرد: انتظار داریم دولت آینده، دولتی غمخوار برای جامعه بوده و تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیرد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه مردم خواهان اجرای عدالت هستند، افزود: از مسوولان و دولت آینده می‌خواهم که به فکر اقشار ضعیف جامعه و فقرا باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم همت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد  نیز بیان کرد: تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از تجربه گذشتگان باید محور حرکت رییس‌جمهوری منتخب و دولت جدید آینده قرار گیرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری به دیدار اخیر رییس‌ جمهوری و دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: باید فرمایشات معظم‌له، فصل‌الخطاب همه مردم و مسوولان برای برون‌رفت از مشکلات و تداوم عزت و اقتدار کشور قرار گیرد.

امام‌جمعه کرمانشاه هم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که ما بر روی پای خود بایستیم و به توان داخلی تکیه کنیم، تأکید کرد: تکیه کردن به غربی‌ها و امید داشتن به کمک آن‌ها، مشکلات مردم ایران را حل نمی‌کند.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار چند روز پیش با اعضای هیات دولت دوازدهم فرمودند که غربی‌ها دست‌کم از ۷۰ سال پیش علیه ملت ایران توطئه کرده اند و رویکرد امروز آن‌ها ریشه‌دار است.

او اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب دولت یازدهم و دوازدهم در هرجایی که به‌صورت مستقل و تکیه به داخل عمل کرد، موفق بود اما آنجایی‌که چشمش به غربی‌ها و آمریکا بود، موفقیتی کسب نکرد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولت سیزدهم باید بدور از فشارها و لابی های جریانات سیاسی و با انتخاب افرادی متعهد و متخصص تشکیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار با اشاره به پایان فعالیت دولت دوازدهم از خدمات انجام گرفته در طول دوران خدمت تقدیر کرد و اظهار داشت: عملکردهای مثبتی در این مدت صورت گرفت که بدون شک برای خدمتگذاران در عرصه های مختلف اجر اخروی به دنبال خواهد داشت.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به دیدار پایانی مسوولان دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: رهبری همواره بر موضوع عدم اعتماد به غربی ها اصرار داشتند که متاسفانه توجهی نشد و امروز شاهدیم در نتیجه نرمش دولت مقامات غربی طلبکار شده و خواسته های گزافی را مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز با اشاره به بدعهدهای آمریکا در قبال ایران و جهان گفت: امروز موضع‌گیری مسوولان نظام اسلامی در خصوص بی اعتمادی به آمریکا مورد تائید و حمایت مردم است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت دوازدهم اظهار کرد : نباید به آمریکا اعتماد کرد و دولت جدید ایران نیز اعلام داشته که اعتمادی به آمریکا ندارد.

وی بیان کرد: همه مسوولان سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  کشور باید به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص دولت آمریکا و عهد شکنان توجه کنند تا در دام نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: رسانه‌های غربی و به ویژه رسانه‌های فارسی زبانی که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا با مسموم کردن فضا و آلوده کردن نگاه‌ها به ترور شخصیتی و سپس ترور شخص دست یابند.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد به دیدار مقامات دولت یازدهم و دوازدهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبری در دیدار با دولتمردان اظهار کرده‌اند هرکجا کارها منوط به غرب بود موفق نبوده‌اید که این امر باید الگو و درس عبرت شود.

امام جمعه ساری نیز با تاکید بر این که توصیه های رهبری در مورد ارتباط با غرب و آمریکا نیز باید جدی گرفته شود، توضیح داد: رهبری در دیدار اخیرشان با مسئولان دولتی از عملکرد و خدمات دولت یازدهم و دوازدهم نیز قدردانی کرد اما در عین حال فرمودند که هر جا کار ها و طرح های کشور  با اعتماد به آمریکا و غرب گره خورده ،سبب عقب افتادگی کشور شده است.

وی ادامه داد: رهبری توصیه کرده بودند که مذاکرات داشته باشید ،اما مشکلات داخلی را به مذاکره گره نزنید،غرب به سردمداری آمریکا  به هیچ عنوان به رشد ایران پایبند نیستند ،پس با  سازش غرب نمی توان مشکلات داخلی را حل و فصل کرد.

محمدی لائینی گفت: رهبری توصیه می کنند که به دنیای غرب نمی توان اعتماد کرد و تاکید دارند که در عین حال که روابط  را باید داشته باشیم ،نباید اعتماد به آنان برای حل مشکلات داخلی داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر هم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری و هیأت دولت دوازدهم در پایان دوره مسئولیت آنان اعلام کرد: خدمت به مردم یک نعمت است که باید قدر آن را دانست.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تاکید کرد: خدمت با اخلاص به مردم در نظام هستی و نزد خداوند ذخیره و فرد خدمتگزار مأجور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در بوشهر بیان کرد: شیوع فزاینده ویروس کرونا در این استان شرایط بسیار سختی برای مردم، کادر درمان و بیماران ایجاد کرده‌ و استقرار بیمارستان صحرایی مجهز و ارسال تجهیزات مورد نیاز ضروری است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: وزرای کابینه سیزدهم از دانش آموختگان مکتب انقلاب اسلامی و معتقد به نظام و ولایت انتخاب شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری مانور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۲ ناو نیروی دریایی کشور پس از ۷۰ روز سفر دریایی و دور زدن قاره آفریقا برای حضور در مانوری مشترک با نیروی دریایی روسیه مایه حضوری اقتدار و افتخار است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: میدان مانور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی تا ۲ هزار و ۵۰۰ مایل از پهنه اقیانوس هند افزایش یافته ‌است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طی روزهای آتی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این دولت از ظرفیت جوانان و نخبگان در توسعه روزافزون کشور استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: اعضای دولت جدید، برای خدمت رسانی بیشتر به مردم ایران اسلامی، با بیشترین همت فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نیز تاکید کردند که غرب و آمریکا همواره به جای کمک کردن به ایران اسلامی، در صدد ضربه به کشور هستند که باید این امر همواره مورد توجه مسوولان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار ادامه داد: هر خدمتی برای توسعه کشور و رفاه ملت، نزد پروردگار متعال محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم گفت: ماجرای خوزستان و حمایت وزارت خارجه آمریکا از اغتشاش و آشوب عمق کینه و فرصت طلبی دشمنان ایران اسلامی را نشان داد.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: اروپایی ها نیز که مترصد چنین فرصتی هستند فورا وارد میدان شدند که “ایها العالم! در ایران حقوق انسان ها ضایع شد”.

وی بیان کرد: اگر در ایران، کوچکترین تظاهراتی صورت بگیرد اروپایی ها فورا بیانیه می دهند و دخالت می کنند اما بدترین خشونت در آمریکا صورت گرفت حتی ارتش را به خیابان ها آوردند، کنگره تسخیر شد ولی اروپا یک کلمه حرف نزد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مذاکرات، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، امام‌المسلمین با آن بصیرت و بینایی از اول فرمودند هیچ اعتقاد و اعتمادی به این مذاکرات ندارم و در آخر هم نتیجه ای برای مردم رقم نخورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز گفت: هر چند دولت فعلی موفقیت‌های داشته است اما در زمینه برجام و مذاکرات با غربی‌ها نباید به آنها اعتماد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هم بیان کرد: دولت جدید با شعار جهادی روی کار آمده است و مردم باید ادبیاتی مطالبه‌گرانه داشته باشند و خواسته‌های خود را متناسب با این گفتمان از دولت جهادی مطالبه‌ کنند.

همچنین آیت‌الله سید محمد شاهچراعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان که استعفای وی مورد قبول رهبز معظم انقلاب قرار گرفته است در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن خداحافظی با مردم، آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود را خواند.

وی افزود: تا جمعه آینده امام جمعه جدید توسط مقام معظم رهبری معرفی می‌شود و حرمت او بر همه لازم و واجب است و من هم همراه و حامی او هستم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.