تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

۱۳.۱ درصد جمعیت ایلام واکسینه شدند

۱۳.۱ درصد جمعیت ایلام واکسینه شدند
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای فرآیند واکسیناسیون افراد در مقابل کرونا تاکنون ۱۳.۱ جمعیت استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: شهرستان بدره با ۲۰،۹ بیشترین درصد پوشش جمعیت و هلیلان با ۷،۹ درصد کمترین پوشش جمعیتی در استان را دارند.

وی به استقبال مطلوب فرهنگیان جنوب استان از واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۳۱۲ نفر از فرهنگیان استان ایلام در ۲ روز تعطیل آخر هفته در برابر کرونا واکسینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای ثبت‌نام افراد ۵۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن) باز شده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: این افراد می توانند با مراجعه به این سایت پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: پس از آن فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند که به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود وافراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست، گفت: افراد ۵۵ سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مرکز جدید واکسیناسیون جهت تسریع در روند واکسینه عمومی قشر فرهنگیان با همکاری و تعامل اداره کل آموزش و پرورش استان راه‌اندازی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.