تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

بازدید نماینده مردم ایلام از تأسیسات آبرسانی به شهر صالح آباد و روستاهای تابعه

بازدید نماینده مردم ایلام از تأسیسات آبرسانی به شهر صالح آباد و روستاهای تابعه
نگاه اقتصاد

 

عصر امروز شنبه علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل شرکت آبفا استان از تأسیسات آبرسانی به شهر صالح آباد و روستاهای تابعه بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان ایلام؛ مدیرعامل شرکت آبفا ایلام در این بازدید با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ لیتر در ثانیه آب به روستاهای گلان، کلک، ریکا، لیزن و سرنی پمپاژ می شود و در این راستا مشکلی وجود ندارد، گفت: استفاده بی رویه از الگوی مصرف و ظرفیت آب سبب  هدر رفت زیاد آب در آن منطقه شده است.

دکتر نوراله تیموری افزود: میزان آب مورد نیاز برای این روستاها ۸ لیتر در ثانیه است در حالیکه هم اکنون ۲۵ لیتر در ثانیه پمپاژ می شود که این میزان نسبت به جمعیت روستا بیشتر از ظرفیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی تصفیه خانه آب این منطقه هزینه شده اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه حدود ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تأمین در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام بیان داشت: تاکنون مخزن۸۰۰ متر مکعبی، ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۳ ایستگاه پمپاژ نیز در این راستا احداث شده که با تامین اعتبار نصب سیستم های الکترومکانیکال نیز انجام می شود.

وی خاطرشنان ساخت: در حال حاضر تامین آب بهداشتی به روستاهای صالح آباد با نصب تصفیه خانه اضطراری انجام می شود.

تیموری ادامه داد: در راستای تامین آب شهر صالح آباد نیز یک سیستم آب شیرین کن راه اندازی شده که ۲۹ لیتر در ثانیه ظرفیت تصفیه آن است، همچنین شبکه توزیع نیاز به تعویض دارد که با تزریق اعتبار این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

علی اکبر بسطامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با بیان اینکه از نظر کمی در منطقه صالح آباد مشکل فقر آب وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: با راه اندازی تصفیه خانه اصلی در آینده نزدیک مشکل آب منطقه صالح از لحاظ کیفی مرتفع می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.