تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۹

طرز تهیه گولوت ترکیه‌ای؛ لذت ببرید

طرز تهیه گولوت ترکیه‌ای؛ لذت ببرید
گولوت یا کیک خیس یکی از محبوب ترین کیک ها در دنیا است و کیک خیس ترکیه ای به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته و این کیک خیلی سریع در دهان آب می شود و بسیار بی نظیر است پس با نمناک همراه باشید تا دستور پخت کیک خیس ترکیه ای را به شما آموزش بدهیم.

 

مواد لازم گولوت ترکیه ایی:

آرد ۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شیر۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت گولوت ترکیه ای:

۱. قبل انجام مراحل تهیه کیک ابتدا تمام مواد را ۲۰ دقیقه از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

۲. ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و شیر، پور کاکائو، شکر و روغن را درون آن بریزید و به خوبی با هم زن بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند و بعد از اینکه به خوبی ترکیب شدند به اندازه یک لیوان از مواد شکلاتی برمی داریم و کنار می گذاریم تا در مرحله آخر به کیک اضافه کنیم تا حالت خیس به خود بگیرد.

۳. در این مرحله آرد و بکینگ پودر را چند بار از صافی عبور دهید (این کار باعث می شود کیک پف دار شود) و به خوبی مخلوط کنید.

۴. مخلوط آرد و بکینگ پودر را در چنیدن مرحله به مواد شکلاتی اضافه می کنیم و هم می زنیم و در این میان وانیل را نیز اضافه میکنیم و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه میکنیم و به خوبی با هم زن می زنیم تا مواد کیک آماده شود.

۵. در این مرحله قالب مناسب را انتخاب میکنیم  و کف قالب را چرب می کنیم و مقداری آرد به سطح قالب پخش میکنیم تا کیک به قالب نچسبد و سپس مواد کیک را درون قالب می گذاریم و درون فری که از نیم ساعت قبل با دمای ۱۷۵ درجه گرم شده است به مدت ۴۵ دقیقه قرار می دهیم.

۶. به هیچ عنوان در نیم ساعت اول پخت کیک درب فر را باز نکنید و بعد از گذشت نیم ساعت می توانید با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید و وقتی از پخت کیک مطمئن شدید آن را در حالت داغ از فر خارج کنید و سریع برش بزنید و یک لیوان سس شکلاتی که کنار گذاشته بودید را روی کیک بریزید و کنار بگذارید تا کیک سرد شود و سپس آن را از قالب خارج کنید و نوش جان بفرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.