تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۲

کشتی آزاد المپیک؛

راهیابی قدرتمندانه اطری به نیمه‌نهایی

راهیابی قدرتمندانه اطری به نیمه‌نهایی
توکیو - «رضا اطری» آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی درخشان برابر حریفی از مغولستان به نیمه نهایی راه یافت.

پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. مبارزه‌های مقدماتی ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی آغاز شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه رفت. اطری با ارایه کشتی با برنامه و بدون اشتباه و در حالی که کشتی بسیار حساس دنبال می‌شد حریف سرسخت خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

اطری در این مرحله به مصاف بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان رفت که با ارایه کشتی بدون اشتباه حریف خود را ۵ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

اطری در مرحله نیمه نهایی باید با  زائور اوگویف دارنده طلای قهرمانی جهان، برنز بازی‌های اروپای و ۲ طلای نوجوانان جهان از روسیه کشتی بگیرد.

اوگویف در کشتی برابر غلام‌جان عبدالله‌یف از ازبکستان و در حالی که ۶ بر ۴ از حریف ازبکی عقب بود و خستگی و ضعف شدید بر او مستولی شده بود در چند ثانیه به پایان کشتی موفق شد حریف خود را روی پل برده و با کسب دو امتیاز و برابر شدن امتیازات در ۶ به پیروزی برسد و حریف اطری در نیمه نهایی شود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست «جاورایل شاپیف» از ازبکستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. قهرمان جهان و المپیک در مرحله بعد به مصاف استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس رفت که در کمتر از ۲ دقیقه او را ۱۲ بر یک شکست داد.

یزدانی بعد از ظهر امروز در مرحله نیمه نهایی باید با آرتور نایفونوف از روسیه (دارنده برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) مبارزه خواهد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.