تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

حضور پنج تیم و صدرنشینی پرسپولیس در ترکیب منتخب لیگ بیستم

حضور پنج تیم و صدرنشینی پرسپولیس در ترکیب منتخب لیگ بیستم
تهران- در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین نماینده را در ترکیب منتخب تحریریه ورزشی ایرنا از آن خود کرده است.

 

بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به اتمام رسید. سپاهان و استقلال هم با کسب رتبه‌های دوم و سوم سهمیه آسیایی فصل بعد را از آن خود کردند.

در این گزارش با ترکیب منتخب فصل اشنا خواهید شد. تیمی که توسط تحریریه ورزشی ایرنا انتخاب شده است. در این ترکیب پرسپولیس پنج نماینده دارد؛ استقلال و سپاهان هر کدام دو سهمیه را برای خود کرده‌اند؛ تیم‌های فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و تراکتور تبریز هم هرکدام صاحب یک نماینده شده‌اند.

گلر: حامد لک(پرسپولیس):

در فصلی که پیام نیازمند و محمدرضا اخباری هم نمایش بسیار خوبی داشتند حامد لک برازنده این عنوان بود. وی صاحب بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل خورده شد و عملکرد کم‌نوسانی داشت.

مدافعان: محمدحسین کنعانی‌زادگان(پرسپولیس)، سیاوش یزدانی(استقلال)، موسی کولیبالی(فولاد خوزستان)

در خط دفاعی باید ابتدا به محمدحسین کنعانی‌زادگان اشاره داشته باشیم. بازیکنی که مهره ثابت یحیی در قلب خط دفاعی در تمام فصل بود. او به خوبی وظایف خود را انجام داد و حالا باید دید جای خالی‌اش چگونه پر خواهد شد.

دیگر مهره کارآمد خط دفاعی سیاوش یزدانی است. بازیکنی که به ویژه در نیم‌فصل دوم نمایش درخشانی در قلب خط دفاعی استقلال داشت و یکی از عوامل اصلی در دوم شدن آبی‌پوشان از لحاظ کمترین گل خورده به حساب می‌آمد.

در کنار این دو بازیکن ایرانی باید به موسی کولیبالی هم اشاره کنیم. بازیکنی که سالهاست در فوتبال ما با کیفیتی بالا به کارش ادامه می‌دهد و در این فصل نیز یکی از بازیکنان کارآمد فولاد بود. موسی به جز انجام وظایف تدافعی چند گل مهم هم برای تیمش به ثمر رساند.

هافبک‌ها: سروش رفیعی(سپاهان)، احمد نوراللهی(پرسپولیس)، مهدی ترابی(پرسپولیس)، طالب ریکانی(صنعت نفت)

یک بازگشت باشکوه برای سروش رفیعی. بازیکنی که زیر نظر محرم نویدکیا به همان سروش روزهای خوبش در فولاد بازگشت و موفق شد با ۹ پاس گل، بهترین پاسور لیگ بیستم شود. رفیعی دوباره به یکی از جذاب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران تبدیل شده است.

احمد نوراللهی نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم ملی هم به مهره‌ای غیر قابل جانشین تبدیل شده است. او در لیگ بیستم هم پاس گل داد، هم در میانه میدان جنگید و هم بهترین گلزن فصل سرخپوشان تهرانی شد. بازیکنی که در اکثر هفته‌ها کاپیتان تیمش بود و نقش رهبری را هم به عهده داشت.

نوراللهی تنها نماینده پرسپولیس در خط هافبک نیست. مهدی ترابی هم موفق شد بازگشتی باشکوه به فوتبال ایران داشته باشد. این ستاره کرجی در چند مسابقه به تنهایی برای تیم یحیی گره‌گشایی کرد و به آنها کمک کرد تا در رقابت با سپاهان دست بالا را داشته باشند و برتری خود را حفظ کنند. هر تیمی برای موفقیت به بازیکنی چون مهدی ترابی احتیاج دارد.

طالب ریکانی ستاره صنعت نفت و یکی از بهترین‌های لیگ بود. بازیکنی که هم در ابتدای نیم‌فصل نخست و هم در انتهای نیم‌فصل دوم عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و موفق شد ۹ گل به ثمر برساند. ریکانی نماد و نماینده تیم‌های متوسط و پایین‌جدولی در ترکیب منتخب این فصل است.

مهاجمان: مهدی قایدی(استقلال)، سجاد شهباززاده(سپاهان)، محمد عباس‌زاده(تراکتور)

مهدی قایدی در این فصل هم یکی از بهترین بازیکنان لیگ بود که به طور مشخص زیر نظر فرهاد مجیدی به اوج برگشت و موفق شد چندین بازی را با درخشش تک‌نفره‌اش به سود آبی‌پوشان تهرانی به پایان برساند. احتمال ترانسفر شدن این ستاره جوان و ملی‌پوش وجود دارد و این که در ترکیب منتخب لیگ بیست و یکم خبری از وی نباشد، محتمل است.

دیگر بازیکنی که زیر نظر محرم نویدکیا به روزهای خوب و دیرین خود بازگشت؛ سجاد شهباززاده بود. مهاجم اردیبلی که موفق شد با اقتدار و با ۲۰ گل زده عنوان‌اقای گلی این فصل را به دست بیاورد. شهباززاده حالا مشتریان زیادی را هم دارد و باید دید فصل بعد همچنان شماره ۱۰ سپاهان را به تن می‌کند یا خیر.

در نهایت به محمد عباس‌زاده می‌رسیم. وی کمتر از گادوین منشا گل زد ولی نوسان بسیار کمتری داشت و ستاره این فصل تراکتور بود. بازیکنی که از ابتدا تا انتهای لیگ به گلزنی ادامه داد و مهره‌ای غیر قابل جانشین برای این تیم بود. عباس‌زاده با این نمایش شگفت‌انگیز این سوال را در ذهن فوتبالدوستان به وجود آورد که چرا نساجی اینقدر راحت قیدش را زد.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی(پرسپولیس)

هم محرم نویدکیا و هم فرهاد مجیدی نمایش درخشانی در این فصل داشتند ولی بدون شک باید لقب بهترین سرمربی لیگ را به یحیی گل‌محمدی بدهیم. تیم او دچار تغییر شد ولی توانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و این کار را با ثبت رکوردهای جالبی به منصه ظهور گذاشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.