تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

رییس سازمان تبلیغات:

خبرنگاران در میان هجمه سنگین  رسانه‌ای مجاهدت می‌کنند

خبرنگاران در میان هجمه سنگین  رسانه‌ای مجاهدت می‌کنند
تهران- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شجاعت و صداقت را از فضائل خبرنگاران به عنوان راویان حق یاد کرد و گفت: شما در میان هجمه سنگین رسانه‌ای مجاهدت کرده و همواره در تمامی صحنه‌ها و رویدادهای کشور حضوری فعال دارید که نوع فعالیت اهالی رسانه زیبا و مقدس است.

 

حجت الاسلام المسلمین «محمد قمی» روز شنبه در آستانه ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار در نشست صمیمی با اهالی رسانه، نسبت کار خبرنگاران را با حقیقت مقایسه کرد و گفت: دغدغه شما خبرنگاران، حق و حقیقت و روایت حق است و غیر از این که حق، زیباست، مقدس هم هست.

وی ادامه داد: کار شما با آگاهی نیز نسبت دارد و در ادبیات دینی بسیار ارجمند شمرده شده است. کسی که به ارتقا آگاهی مردم همت دارد مورد تکریم و ستایش قرار می گیرد.

شجاعت و صداقت از فضائل خبرنگاران است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شجاعت و صداقت از فضائل خبرنگاران است و کار شما یک تبار و ریشه هویتی دارد. بزرگانی در طول تاریخ همچون خبرنگاران نقش داشته اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از خبرنگاران به عنوان نیروهای پیشران و پیش رونده یاد کرد که در جامعه سمت و سو ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ما در وسط جنگ رسانه ای هستیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که در محاصره تبلیغاتی هستیم و ضعف کار تبلیغاتی در میان این هجمه رسانه ای بر مردم قابل مشاهده است.

قمی افزود: اهالی رسانه در وسط جنگی که دشمن با ما رقم می زند، شمشیر می زنند و اهمیت کار خبرنگاران دوچندان می شود.

خبرنگاران نمایندگان مردم هستند

وی خبرنگاران را نمایندگان مردم وصف کرد و گفت: آنچه که خبرنگاران مطالبه می کنند و آنچه که انتقال می دهند، بر اساس رسالتی است که بر دوش شماست و این اتفاق مبارک رخ می دهد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: شما خبرنگاران در کار تبلیغات اسلامی هستید. چون امام خمینی (ره) فرمود تبلیغات یعنی شناساندن خوبی ها و ترسیم زشتی ها و شما مشغول این کار هستید و در عمل بخشی از تبلیغات اسلامی به واسطه شما خبرنگاران رقم می خورد.
وی افزود: دغدغه مشترک ما و شما خبرنگاران در هویت مردم و غنای فرهنگی مردم است که آن را جزیی از رسالت خودمان می دانیم.

 فرهیختگی مردم در تعظیم شعائر حسینی

حجت الاسلام قمی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری گفت: این مراسم را مردم برگزار می کنند و ما امکان حمایت موثر و گسترده از مردم را نداریم و معتقدیم تعظیم شعائر حسینی توسط مردم اتفاق می افتد و در فرهیختگی آنان برای برپایی عزای حسینی شکی نیست به گونه ای که در ایامی که عید نوروز با ماه محرم تلاقی می کرد، مردم به گونه ای عمل کردند که هم عیدشان به جا بود و هم محرم را زنده نگه داشتند.
وی افزود: روایت فرهیختگی مردم در مراعات و تحفظ شعائر حسینی یک ضرورت و مجاهدتی است که توسط شما خبرنگاران باید اتفاق بیافتد. مثلا مراعات حق الناس یکی از موضوعاتی است که مردم توجه بسیار به آن دارند به گونه ای که عزاداران و برگزارکنندگان هیات ها نگران سلامتی مردم هستند.
این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: امروز مردم از امام رضا (ع) یاد گرفته اند که در دهه اول محرم لباس مشکی بپوشند و منازل خود را به رنگ سیاهی آراسته کنند و این مساله ارتباطی با کرونا و رعایت نکات بهداشتی ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد: امسال به همت شما خبرنگاران برای نشان دادن فرهیختگی مردم در برپایی عزای حسینی گامی بیشتر از محرم پارسال برداریم.
در این مراسم خبرنگاران، دبیران خبرگزاری ها، روزنامه ها، پایگاه های خبری و برخی سایت های مذهبی به بیان نکاتی در زمینه تقویت ارتباط هرچه بیشتر رسانه ای سازمان تبلیغات اسلامی با رسانه ها پرداخته و پیشنهادهایی برای تعامل بیشتر مطرح کردند.

در این مراسم فعالان رسانه های کشور خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، از تعامل خوب روابط عمومی این سازمان در ارتباط گیری با اهالی رسانه ها تشکر و قدردانی کرده و خواستار ادامه این روند شدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.