تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

۱۹ درصد مردم هلیلان واکسینه شدند

۱۹ درصد مردم هلیلان واکسینه شدند
ایلام - مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت:  ۱۹ درصد مردم این شهرستان تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

 

دکتر فاطمه کریمی  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تاکنون در این شهرستان بیش از ۳ هزار و ۱۴۰ نفر موفق به تزریق واکسن کرونا شده اند و روند واکسینه کردن مردم در برابر ویروس منحوس کرونا ادامه دارد.

وی افزود: اطلاعات واکسیناسیون کرونا در شهرستان هلیلان تا تاریخ ۲۷ مرداد  بوده که ۱۹ درصد واکسیناسیون نسبت به جمعیت صورت گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان ادامه داد: تعداد دز تزریق شده نوبت اول سه هزار و ۱۴۰ و تعداد دز تزریق شده نوبت دوم ۷۳۴ بوده که به ترتیب ۵۱ درصد شامل مردان و ۴۹ درصد دیگر مخصوص بانوان بوده است.

کریمی در خصوص  نوع واکسن های استفاده شده تاکنون توضیح داد: تعداد دز تزریق شده واکسن برکت یک هزار  و ۱۶۸ ، واکسن آسترازنکا ۵۰۰ ، بهارات  ۲۰ ، واکسن اسپوتنیک ۹۲ و سینوفارم ۲ هزار و ۹۴ مورد بوده است.

وی یادآور شد: موجودی واکسن برکت هم اکنون ۲۳۲،  سینوفارم ۴۴۰ و  آسترازنکا صفر بوده و  مجموعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص ارسال و تهیه واکسن کرونا برای هلیلان نهایت همکاری را داشته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی رده و گروه های سنی افراد واکسینه شده را
سالمند ۴۵ سال به بالا ، ادارات ، معلولان، هیات اجرایی انتخابات و پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی ذکر کرد.

کریمی با ذکر این نکته که نجات جان مردم، اولویت حوزه سلامت در مقابله با ویروس کرونا است از افزایش نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در سطح شهرستان هلیلان خبر داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.