تاریخ انتشار : جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد:

مردم را نگران نکنیم؛ قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست

مردم را نگران نکنیم؛ قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست
یزد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از صاحبان قلم خواست با بزرگ نمودن بیماری قارچ سیاه، جامعه را دچار استرس مضاعف نکنند؛ قارچ سیاه از گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود.

 

دکتر محمود نوری شادکام روز جمعه به ایرنا گفت: بیماری “موکورومایکوزیس” یا همان بیماری قارچ سیاه، بیماری جدیدی نیست؛ در طول تاریخ بشریت وجود داشته و افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی باشند را گرفتار می کند؛ بیماران دیابتی، بیماران دچار لنفوم، دریافت کنندگان پیوند و مصرف کنندگان کورتون به مدت طولانی مستعد ابتلا به آن هستند.

وی با بیان اینکه قارچ سیاه، واگیردار نیست اظهار داشت: تا بحال هیچ مطالعه تایید شده‌ای، ارتباط کووید با ابتلا به این بیماری را تایید نکرده است؛ در هر زمانی شما به یک بیمارستان بزرگ مراجعه نمایید شاید مواردی از بیماران  مبتلا به قارچ سیاه را ببینید که بستری و تحت درمان هستند.

این متخصص حوزه درمان به گفتگوی اخیر خود در مورد این بیماری و برخی سوء برداشتها اشاره کرد و یادآور شد: اصل مصاحبه بنده مرتبط با کروناست، لذا انچه مورد نظر من در مصاحبه بوده این مطلب است که در حال حاضر مورد ثابت شده ای از ارتباط قارچ سیاه با بیماری  کرونا در بیمارستان بستری نیست.

وی تاکید کرد: البته شاید در آینده ثابت شود بین بروز این بیماری با کرونا ارتباط وجود دارد ولی اطلاعات فعلی این ارتباط را ثابت نمی کند.

دکتر نوری شادکام تصریح کرد: در شرایط فعلی که جامعه‌ دچار استرس های زیادی است و کرونا نیز استرس مضاعفی را به مردم تحمیل کرده دلیلی ندارد مردم را بخاطر یک بیماری نادر و غیر واگیر که هیچ مطالعه ای، ارتباط آن را با کرونا تایید نکرده، دچار استرس نماییم.

وی از صاحبان قلم هم خواست با توجه به استرس شدیدی که کرونا بر جامعه حاکم کرده استرس دیگری بر مردم تحمیل نکنند و موجب نگرانی شهروندان نشوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.