تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

همزمان با هفته دولت

افتتاح ۳۳ طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در آبدانان

افتتاح ۳۳ طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در آبدانان
ایلام - ۳۳ طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در شهرستان آبدانان با حضور معاون عمرانی استاندار ایلام به بهره برداری رسید.

 

احمد کرمی روز شنبه در حاشیه آیین‌ افتتاح این طرح ها به مناسبت گرامی داشت هفته دولت گفت: اجرای طرح هادی در ۲۰ روستای شهرستان ، چهارخطه کردن چنج کیلومتر از مسیر اول شهر به سمت مورموری ، حذف پیچ های خطرناک، روکش  آسفالت جاده آبدانان – دشت عباس ، گازرسانی‌ به پنج روستا، راه اندازی کارگاه های تولید گلیم نقش‌ برجسته، اصلاح و روشنایی معابر عمومی شهری‌ و روستایی از جمله این طرح ها بودند.

وی، اجرای طرح روشنایی‌ جاده کمربندی ضلع غربی شهر آبدانان، نصب چمن‌ مصنوعی‌ در زمین فوتبال‌ مورموری و اجرای طرح های امور شهری را از دیگر طرح ها برشمرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با بهره برداری طرح های امور شهری، زمینه اشتغال ۹۴ نفر از جوانان جویای کار شهرستان مهیا می شود.

کرمی مجموع طرح های عمرانی و اقتصادی در سطح استان افتتاح شده بمناسبت هفته دولت را ۱۴۹ طرح با ۴۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این تعداد طرح عمرانی در آبدانان ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی، استانی و نفت هزینه‌ شده است.

کرمی اظهار داشت: اولویت مدیریت استان ، تکمیل‌ و تجهیز طرح های نیمه تمام است و کلنگ زنی‌ جدید در دستور کار نیست.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: برای رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه های آب و برق  شهری و روستایی شهرستان آبدانان ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارهای عمرانی استانی و سرفصل های ملی اختصاص یافته و تا پایان سالجاری به شهرستان تزریق می شود.

وی در جریان بازدید از روند احداث تونل کبیرکوه یادآور شد: امسال ۵۳ میلیارد تومان به این طرح بزرگ راهسازی تخصیص یافته و یک هزار متر از تونل کبیرکوه لاینینگ‌ و سقف‌کاری شده و در صورت‌ تامین اعتبار مورد نیاز از طرف وزارت راه و شهرسازی ظرف یکسال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کار حفاری تونل کبیرکوه با پنج هزار و ۸۰۰ متر بدنه اصلی و ۵۰۰ متر تونل‌ فرعی به اتمام رسیده و در مجموع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است ‌و تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.