تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۲۸

انجمن قصه گویی در کانون ایلام

ارتباط با مخاطب قصه گویی در کانون ایلام بررسی شد

ارتباط با مخاطب قصه گویی در کانون ایلام بررسی شد
نگاه اقتصاد - محمدعلی پور مطلق قصه گوی کانون تهران مهمان ایلامی ها شد تا درباره اهمیت و چگونگی ارتباط قصه گو با مخاطب صحبت کند.

 

انتخاب قصه هایی با موضوع‌تفکر،انگیزشی،قهرمان،و…. برای نوجوانان تاثیر مثبت دارد وهمه ی اینها در کنار سایر معیار ها ورزشهایی که در بالا اشاره شد برتعامل دوسویه قصه گو و مخاطب تاثیرات فوق العاده مثبتی خواهد داشت استفاده به جاومناسب ازابزاها، امکانات سمعی و بصری و ابزاروجودی که خدای مهربان به ما داده نیز خیلی مفید است،تمرین قصه ای که برای مخاطب انتخاب کرده ایم هرچقدر قصه نهادینه شود،درونی شود،آن را دوست بداریم به همراه بهره گیری های مناسب وبه جا تاثیرات شگرف خودرا بر مخاطب خواهد گذاشت،مخاطب با ان قصه و قهرمان قصه همزادپنداری می کند دوستش دارد وباان گام به گام همراه می شود قصه گو نباید به واسطه اینکه قصه گویی می کند منت برسر مخاطب بگذارد برعکس باید قدرشناس این موهبت الهی ومخاطبینش باشد که اورادراین موقعیت قرارداده اند تا قصه گویی کند،واگر به این باوررسید که من وظیفه ام است خدا مرا دوست داشته که دراین جایگاه مربیگری هستم قطعا موفق خواهد شد مخاطبش با عشق وعلاقه اورادوست خواهدداشت وباعلاقه باقصه اش همراه می شود.

کمک گرفتن از همکاران ودوستان صاحب تجربه ،از دوستان،خانواده،همکاران و اهالی اهل فن خواهش کنیم که قصه گویی مان را نقد منصافانه کنند چرا که هرچقدر. اشتباهاطمان دراجرای قصه گویی کمتر باشد ارتباطمان با مخاطب بهتروقوی تر خواهد بود تمرینات بدنی،تنفسی، مثل آیینه،تکرار حروف،تمرینات ورزشی سبک ،ارزش قائل شدن  به فیزیک و اندام قصه گو چراکه هرچقدر قصه گو از اندام مناسبتری برخوردارباشد مخاطب بهتر با اون قصه اش همراه خواهدشد.

در پایان  مدرس این نشست با اشاره به خاطرات قصه گویی و اجراهای موفق خودشان اشاره و  نحوه ارتباط با مخاطب را به زبان ساده برای اعضا توصیف کرد.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر  در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه براین ها  بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری ازمربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.