تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

رییس جمهوری: نظام پیمانکاری باید متحول شود

رییس جمهوری: نظام پیمانکاری باید متحول شود
بیرجند - رییس جمهوری در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغالسنگ طبس تاکید کرد: نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود.

 

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به خراسان جنوبی، ‌از معدن زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد و در جمع کارگران این مجموعه اظهار داشت: کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند و این از موضوعات مهم است.

وی افزود: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

رییس جمهوری گفت: معادن شهرستان طبس زمینه توسعه فراوانی دارد و باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود که اگر این منطقه و معادن آن درست توسعه پیدا کند، نیاز کشور کاملا برطرف می‌شود و نیازی به واردات نداریم و اینجا کاملا این استعداد را دارد.

وی تحقق این موضوع را منوط به ۲ شرط اساسی دانست و اظهار داشت: اول اینکه زیرساخت‌ها باید تکمیل شود و معتقدم کارگران عزیز که اینجا کار می‌کنند باید حقوقشان کاملا پرداخت شود و حقی از آنان ضایع نشود.

رییس جمهوری امروز پس از دیدار با مردم شهرستان طبس در محل معادن زغالسنگ این شهرستان حضور پیدا کرد و از نزدیک پای درد دل کارگران این معادن نشست.

آیت الله رئیسی در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه‌ای و ظرفیت‌های شهرستان طبس را بررسی کرد و با توضیحات استاندار و مدیران استان از توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات منطقه اطلاع یافت.

پایین بودن دستمزد و مشکلات بیمه‌ای از جمله مشکلات مطرح شده از سوی کارگران معادن زغالسنگ در بازدید رییس جمهوری بود.

رییس جمهوری که صبح جمعه در سومین سفر استانی خود به صورت سرزده از طریق فرودگاه طبس وارد خراسان جنوبی شد بعد از حضور در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم (ع) طبس، دیدار با مردم این شهر و بازدید هوایی از معادن زغالسنگ پروده طبس این شهرستان را به مقصد بیرجند ترک کرد و بعد از ظهر امروز وارد بیرجند شد.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند.

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.