تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

خیابان سعدی شمالی ایلام از امروز برای تردد خودرو باز است

خیابان سعدی شمالی ایلام از امروز برای تردد خودرو باز است
ایلام - رییس اداره روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری ایلام گفت: مسیر موزاییک فرش حد فاصل خیام تا چهارراه سعدی از امروز بنا بر تصمیم شورای ترافیک شهر ایلام از پیاده رو به ماشین رو تبدیل شد.

 

محمد سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از امروز تا اطلاع ثانوی این مسیر برای کاهش بار ترافیک هسته مرکزی شهر ایلام از پیاده راه به ماشین رو تبدیل شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه از موزاییک فرش به جای آسفالت برای این مسیر استفاده شده است، رانندگان باید با سرعت مجاز حداکثر ۲۰ کیلومتر حرکت کنند.

سلطانی ادامه داد: این مسیر فاقد پارکینگ بوده و همچنین رانندگان در این مسیر حق توقف حتی به صورت کوتاه مدت و لحظه ای ندارند و باید به مسیر خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: این مسیر یک طرفه بوده و ماشین ها باید از طرف چهارراه سعدی به طرف میدان خیام حرکت کنند و ۲ طرف خیابان نیز برای عابران پیاده، کلاسکه کودکان، ویلچر، افراد کم بینا و نابینا مسطح سازی شده است.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام هم گفت: طرح مسطح سازی مسیر سعدی شمالی و جنوبی با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال شامل عملیات پیمانکاری و زیباسازی و مبلمان شهری است.

علی رضازاده با بیان اینکه طول کل خیابان سعدی ۶۷۰ متر است، افزود: طول مسیر میدان خیام تا چهار راه سعدی ۳۸۰ متر و طول مسیر از چهار راه سعدی تا ابتدای خیابان آیت الله حیدری ۲۹۰ متر است.

وی ادامه داد: در ابتدا این طرح تلفیق ماشین رو و پیاده راه بود که با نظر شورای ترافیک بخش شمالی آن به ماشین رو اختصاص یافت و قسمت جنوبی نیز با صلاحدید این شورا به صورت پیاده راه باقی ماند.

به گزارش ایرنا، عملیات پیمانکاری پروژه هم سطح سازی خیابان سعدی از مهر پارسال شروع شد و خردادماه امسال به اتمام رسید.

شهر ایلام با مرکزیت استان ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.