تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

امام جمعه ایلام:

تدابیر لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است

تدابیر لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران اندیشیده شده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز مهران انجام شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت : اربعین امسال تردد زوار از طریق مرز مهران در زمان خروج از کشور امکان‌پذیر نیست و هر دسته از زائران که به سمت مرز حرکت کنند توسط نیروی انتظامی بازگردانده خواهند شد.

وی افزود: امسال از ارائه خدمات به زوار محروم هستیم اما در بازگشت زوار از مرز مهران تلاش خواهیم کرد که پس از ورود هر ایرانی به داخل از او تست کرونا گرفته و مبتلایان از دیگر افراد مجزا راهی مقصد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: دستگاه های نظامی و انتظامی از ورود افراد غیر مجاز به مرز همچنان ممانعت می کنند اما برای زواری که در مسیر برگشت به مرز مهران مراجعه می کنند اتوبوس تا مقصد در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود جنگ هشت ساله و دفاع هم جانبه آزادگان و شهدا را سرمایه گرانبها برای نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: با اتکا به خداوند متعال و با استفاده از ظرفیت جوانان این مرز بوم در آینده نزدیک ثمرات این دفاع را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: جنگ هشت ساله که از سوی کشور عراق و با حمایت کشورهای غربی به ایران تحمیل شد جنگ بسیار نابرابر و جنگ تجهیزات پیشرفته با مردم ایران بود که با اتکا مردم به خداوند و توسل به امامان معصوم بر آنان پیروز شدیم.

امام جمعه ایلام افزود: در جنگ هشت ساله جوانان این مرز و بوم برای پایدار بودن اسلام از جان و مال خود گذشتند که ثمره این اهتمام و خود گذشتگی پیروزی در جنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: امروز به برکت دفاع مقدس ایران روز به روز شاهد خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و افول جبهه استکبار در جهان هستیم.

وی تاکید کرد: صدور نفت به لبنان و قدرت نمایی کشتی های ایران در آبهای بین المللی بار دیگر  اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.

امام جمعه ایلام تفکر و اندیشه امام راحل را نقشه راه بسیاری از کشورهای جهان و زمینه ساز پیروزی ایران در جنگ هشت ساله دانست و یادآور شد: تفکر امام خمینی (ره) در برابر جبهه استکبار مسیر را برای همه همواره کرد و به ایران عزت و افتخار داد.

وی تاکید کرد: در مقابل صدام ملعون که با وعده دروغین غربی ها نابود شد و آنانی که او را تحریک کردند خود آنان به کشور صدام حمله کردند و عراق را تصرف و پس از تصرف و سپس دستگیری، وی را اعدام کردند که نتیجه مهم این اقدامات عدم اعتماد به جبهه استکبار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.