تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

سفرهای استانی دولتمردان، زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌ های واقعی‌تر

سفرهای استانی دولتمردان، زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌ های واقعی‌تر
استان‌ها- دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن سکان مدیریت کشور را در دست دارد و برای رفع مشکلات هموطنان، سفرهای استانی را در گام نخست با هدف ارتباط گیری بی‌واسطه و آشنایی با مسائل و مشکلات و با نگاه به عمل به وعده‌ها پیش می‌برد.

 

بی تردید، همراهی صادقانه دولتمردان با مردم برای شنیدن مشکلات و حتی گلایه‌ها موجب دلگرمی و افزایش مشارکت افراد جامعه و در نتیجه، سیاست‌گذاری‌های ملی واقعی‌تر و موثرتر می‌شود.

بر این اساس، هفته گذشته (۲۶-۲۰ شهریور) نیز جمع دیگری از مسوولان ملی برای پیگیری امور راهی استان‌ها شدند، سفرهایی که می‌شد در آن دغدغه سلامت، امنیت، شفاف‌سازی، توسعه اقتصادی، پیشرفت علمی و گسترش زیرساخت‌ها را لمس و رایحه خوش عزم جزم برای خدمت جهادی در  مناطق کم برخوردار را حس کرد.

سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه، همدان، هرمزگان و لرستان تنها چند استانی هستند که هفته قبل دولتی‌ها را به سوی خود جذب کردند.

وزیر کشور در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان پنجشنبه میزبان وزیر کشور بود که این بار  برای شرکت در آیین  معارفه حسین مدرس‌خیابانی استاندار جدید به استان آمده بود.

سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان با ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان آغاز شد و با حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بازدید از مرکز ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی این شهرستان ادامه پیدا کرد.

بازدید از مرکز ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان زاهدان نخستین جایی بود که وزیر کشور رفت و در جریان این بازدید به تبادلات مرزی، حاشیه‌نشینی، حمل و نقل و موضوعات ویژه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: همه‌ بازارچه‌های مرزی باید با همکاری که با دولت‌های همسایه داریم فعال شوند تا شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مرزی باشیم.

حضور در جمع روسای دانشگاه‌ها و نخبگان استان و شرکت در نشست فرمانداران از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در زاهدان بود.

وحیدی در نشست فرمانداران سیستان و بلوچستان گفت: ما در دولت به دنبال اقتصاد مردم محور هستیم و باید مردم به میدان بیایند و تولیدکننده باشند.

مهمترین اظهارات وحیدی در سیستان و بلوچستان

– سیستان و بلوچستان ظرفیت تامین بسیاری از نیازهای کشور را دارد.

– منطقه ظرفیت‌های متعددی در حوزه معادن دارد که باید فعال شده و توسعه کشاورزی انجام شود.

– هر جا ناامنی ایجاد شود پیشرفت ایجاد نمی‌شود و در نهایت مردم در فقر و مشکلات خواهند بود اما در این بین مردم این استان چه شیعه و چه سنی و همه‌ اقوام و مذاهب نشان دادند که ملت ایران منسجم است.

– مردم مهمترین سرمایه‌های کشور هستند و باید در تولید و رونق اقتصادی کشور نقش آفرین باشند.

– استان‌ها خودشان باید تولید ثروت کنند و به مرکز کشور چشم نداشته باشند در غیر این صورت نمی‌توان به اهداف مدنظر رسید.

وزیر بهداشت در کرمانشاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به عنوان اولین وزیر و دولتمرد دولت سیزدهم روز پنجشنبه به کرمانشاه سفر کرد و از مراکز درمانی بستری و مداوای مبتلایان به کرونا و مراکز تزریق واکسیناسیون بازدید کرد و سپس آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان را در نشست ستاد کرونا مورد بررسی قرار داد.

دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در شهر کرمانشاه و مرکز گلستان که بیمارستان تخصصی نگهداری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است، علاوه‌ بر گفت و گو با کادر درمان با تعدادی از بیماران از نزدیک سخن گفت و در جریان مشکلات و نواقص و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

دکتر عین اللهی در جریان بازدید از مرکز گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان ورود و خروج مسافران از مرزهای کرمانشاه به کشور تاکید کرد: باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرزها انجام شود و هرگونه موارد مشکوک با جدیت رصد و پیگیری شود.

مهمترین اظهارات عین اللهی در کرمانشاه:

– سرعت واکسیناسیون سهمیه استان‌ها را مشخص می‌کند.

– هیچ‌گونه کمبود واکسنی در کشور نداریم.

– بنا داریم تا با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون  از مرگ و میرها جلوگیری کنیم و از همین امروز استان کرمانشاه موظف است برای افراد بالای ۱۸ سال واکسن را تزریق کند و واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال را هم در کل کشور از ۲ هفته آینده شروع می‌کنیم.

– بنا داریم با  با تکمیل واکسیناسیون در این بخش (دانشگاهی)  و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از اواسط مهر ماه دانشگاه‌های علوم پزشکی را بازگشایی کنیم و سایر دانشگاهها هم با نظر وزیر علوم بازگشایی خواهند شد.

–  از قدیم هم تنها راه برای مقابله با بیماری‌های اینچنینی تزریق واکسن است.

– ایران رکورددار تزریق واکسن در دنیا شد.

–  امیدوارم با سرعت فعلی بتوانیم در هفته های آتی شاهد تزریق واکسن کرونا به دانشجویان و دانش آموزان باشیم و در نهایت مراکز دانشگاهی و علمی ما بازگشایی شود.

وزیر بهداشت در همدان

استان همدان هم عصر پنجشنبه میزبان وزیر بهداشت بود، دکتر عین اللهی ابتدا از مرکز واکسیناسیون اسدآباد بازدید کرد و سپس با حضور در گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهر همدان آخرین وضعیت واکسیناسیون را با حضور در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون تالار قرآن مورد بررسی قرار داد.

وزیر بهداشت در این سفر حامل خبری خوش برای اهالی این استان بود و با حضور در جمع رسانه ها از برداشته شدن محدودیت سنی تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال خبر داد که این خبر بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها داشت و با استقبال خوب و گسترده الوندنشینان مواجه شد.

عین اللهی  همچنین در ادامه این سفر با حضور در جلسه ستاد مدیریت استانی ویروس کرونا، از رکورد داری ایران در تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت که هفته جاری بیش از ۹ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده و از هفته آینده این رقم به بیش از ۱۰ میلیون دُز در هفته می رسد.

رایگان شدن خدمات باروری در همدان یکی دیگر از خبرهای خوش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اهالی دیار هگمتانه بود، نسخه ای که می تواند روند شتابان پیری جمعیت در استان همدان را بکاهد چرا که به گفته عین اللهی همدان چهارمین استان پیر کشور است.

اتخاذ این تصمیم از سوی وزیر نشان از اهمیت جمعیت و میزان باروری به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های تحولات جمعیتی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم است.

بازدید از بیمارستان فرشچیان و روند واکسیناسیون در تالار قرآن شهر همدان از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در استان بود.

وزیر نفت در خوزستان

همچنین جواد اوجی وزیر نفت صبح جمعه برای بازدید از تأسیسات مناطق نفت‌ خیز جنوب و مناطق عملیاتی و بررسی آخرین وضعیت  میدان‌های مشترک نفتی وارد اهواز شد.

وی در اولین مرحله از دستگاه حفاری ۲۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران در موقعیت میدان نفتی اهواز بازدید و روند فعالیت این دکل مورد بررسی قرار گرفت.

اوجی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف دستگاه حفاری از نزدیک با مجموعه کارکنان صنعت نفت دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهمترین اظهارات اوجی  در خوزستان

– انجام سرمایه‌گذاری در حوزه حفظ و نگهداشت تولید با اهمیت است؛ دولت آمادگی همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه میادین نفتی به ویژه در میادین مشترک را دارد.

– کشور دارای ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است که این میزان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ایجاد کرده است.

–  با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه هایی برای سرمایه گذاری در میادین مشترک و مستقل نفتی و گازی و رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی رسمی و غیر رسمی داریم.

– توسعه میادین نفتی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی دنبال می شود.

– موضوع برداشت حداکثری از میادین مشترک در اولویت‌های کاری وزارت نفت قرار دارد.

وزیر علوم در همدان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در روزهای نخست هفته قبل برای شرکت در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله سیداسدالله مدنی به همدان رفت.

محمدعلی زلفی گل در این سفر با تاکید بر اینکه اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار به عنوان اولویتی مهم باید به یک پروژه محوری در کشور تبدیل شود، گفت: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تولید اشتغال و ثروت از علم را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

وزیر اطلاعات در قم

وزیر اطلاعات نیز روز پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد. این دیدارها بدون اعلام قبلی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت، با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس جمهوری همه دولت را برای حل مسأله واکسن بسیج کرده است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم هم در دیدار وزیر اطلاعات با ایشان، بر برخورد شدید این وزارتخانه با مفسدان اقتصادی و رانتخواران و بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید کردند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خراسان رضوی

همچنین رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح پنج‌شنبه با عزیمت به مشهد و خراسان رضوی نخستین سفر استانی خود را آغاز کرد.

امیرحسین قاضی زاده پس از ورود به مشهد با حضور در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در جلسه مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی حضور یافت.

وی همچنین در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت کرد و گفت: این نهاد به عنوان حرم شهدا مقدس است لذا کار شبهه‌آلود و حتی مباح در آن جایز نیست.

مهمترین اظهارات قاضی زاده هاشمی در  خراسان رضوی

–  تعابیری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از جایگاه بنیاد شهید به کار برده اند برای هیچ دستگاه مقدس به کار نبرده اند که این امر نشان می‌دهد مساله ایثار و شهادت در فکر و فرهنگ ما از جایگاه والایی برخوردار است.

– شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رییس جمهوری احیا می‌شود؛ : همه اعضای دولت عضو این شورای عالی هستند و دبیرخانه آن نیز در بنیاد شهید است.

–  نهادهای انقلابی به جای اینکه دستگاه‌های دیگر را انقلابی کنند در ساختار بوروکراتیک کشور هضم شده‌اند و اداره ای شدند مانند سایر ادارات.

– هیچ اطلاعات شفافی از میزان دارایی و اموال متعلق به بنیاد شهید وجود ندارد و این حرف عجیبی است.

–  شمار شرکت های بنیاد شهید از ۱۸ تا بیش از ۱۴۰ مورد خواهد بود؛ در این مجموعه، برخی شرکتها اقدام به خرید سهام برخی شرکتهای دیگر، یعنی شراکت کرده‌اند و داخل هم تنیده شده‌اند، از طرفی برخی از این شرکت ها متعلق به بنیاد است و برخی اصلا اینگونه نیست و فقط مدیریت آن بر عهده بنیاد است.

سایر سفرها

برگزاری مراسم و  برنامه های مختلف در استانها، فرصتی شد تا جمع بیشتری از اهالی سه قوه هفته گذشته راهی سفر شوند و ضمن شرکت در آیین ها، پای صحبت‌های اقشار مختلف از جمله نخبگان، صنعتگران، معدنچیان و یا زلزله زدگان بنشینند، نتیجه پیگیری‌ها را اطلاع‌رسانی کنند، اولویت‌ها را یادآور شوند و احتمالا خبرهای خوش بدهند.

ساری/ رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت و سخنرانی در دو یادواره شهدا یکی در بهشهر و دیگری در محمودآباد روز  پنجشنبه  به مازندران سفر کرد؛ وی پس از ورود به استان، از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد واقع در شهرستان بهشهر بازدید کرد.

محمدباقر قالیباف در این بازدید خواستار افزایش ظرفیت بندری و اسکله‌های تخلیه و انبارهای ذخیره‌سازی کالا در این مجموعه اقتصادی شد.

سفرهای استانی دولتمردان، زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌ های واقعی‌تر

وی همچنین در یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر سرخرود، اولویت مهم و اساسی مجلس شورای اسلامی را رفع مشکلات مردم و رسیدگی به محرومان با عزم جهادی و تصویب قوانین کاربردی ذکر کرد.

قالیباف تصریح کرد: هر سه قوه برای پیشبرد کشور هماهنگ و هم فکر هستند اما هماهنگی‌ها باید منجر به هم افزایی شود تا تاثیر این همدلی‌ها را در رفع مشکلات مردم ببینیم.

وی گفت: هماهنگی سران قوا اگر به رفع مشکلات کشور منجر نشود به درد نمی‌خورد و باید موانع را از سر راه مردم برای توسعه کشور برداریم.

رییس مجلس در یادواره شهدای شهرستان بهشهر و سالگرد آیت‌الله سیدصابر جباری نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم بر ضرورت تغییر جریان بوروکراسی درحوزه کار و اشتغال به نفع مردم تاکید کرد و گفت: طرح پنجره واحد ایجاد کار و اشتغال که در مجلس شورای اسلامی به مرحله نهایی رسیده است، این هدف را دنبال می‌کند.

بوشهر/ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در سفر به بوشهر برای بازدید از نیورگاه اتمی گفت: برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

محمد اسلامی همچنین گفت: براساس مطالعات محاسباتی انجام شده باید میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای درکشور به هشت هزار مگاوات افزایش یابد.

بندرعباس/ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵نیروی دریایی ارتش در بندرعباس حاضر شد.

سفرهای استانی دولتمردان، زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌ های واقعی‌تر

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در این مراسم گفت:  دنیا از تحلیل حضور نظامی ایران در اقیانوس اطلس عاجز است

زاهدان/ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مادر تخصصی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور هم برای بازدید از روند ساخت بزرگراه در مسیر زاهدان – زابل عصر چهارشنبه به سیستان و بلوچستان رفت.

خیرالله خادمی در این سفر گفت: اعتبارات ساخت بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان از ۲۶۰ میلیارد تومان سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی در سالجاری به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: این وزارتخانه به منظور توسعه همه‌ زیر ساخت‌های حمل و نقل سیستان و بلوچستان علاوه‌ بر بزرگراه ساخت راه آهن چابهار- زاهدان را در دستور کار ویژه دارد.

قزوین/شاهپور محمدزاده  معاون وزیر آموزش و پرورش مسوول دیگری است که روز سه شنبه در سفر استانی به  قزوین گفت: ۲۰ هزار مدرسه در کشور از اول مهر به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد.

 ارومیه/ رضوان حکیم زاده دبیر ستاد ثبت نام کشور و معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم که به ارومیه سفر کرده بود، گفت: ثبت نام ۹۰ درصد کل دانش آموزان و ۹۶ درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در کشور تکمیل شده است.

بیرجند/ اما در پی دستور ویژه آیت الله رئیسی برای رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران معدن در طبس، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه به این شهرستان رفت تا روند تصمیمات و اقدامات در دست انجام را از نزدیک بررسی کند.

بروجرد/ همچنین معاون امور معادن و صنایع معدنی وزرات صنعت، معدن و تجارت که برای بازدید از شهرک سیلیکون متال بروجرد به لرستان سفر کرده بود، روز دوشنبه گفـت: فاز اول پروژه سیلیکون متال بروجرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد. اسدالله کشاورز همچنین از اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق برای صنایع معدنی کشور خبر داد.

– اهواز/ رییس سازمان بازرسی کل کشور روز یکشنبه در سفر به اهواز گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان بازرسی پرداختن و تمرکز بر مسائل اصلی کشور از جمله مسئله واکسیناسیون و تنش آبی است.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان رویکرد دیگر سازمان بازرسی را شناسایی بسترهای فساد عنوان کرد و گفت: در این راستا به عنوان مثال بر فرایندهایی که ادارات حاکم است اصلاح و رسیدگی می شود.

کرمان/ علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان کرمان گفت: مصوبات این صندوق برای استان کرمان طی سه سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که در حال پرداخت به شرکت ها است.

مشهد/ محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی  روز جمعه برای شرکت در نشست هم‌اندیشی مسوولان دفاتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به مشهد رفت و ضمن این سفر از راه‌اندازی اتحادیه منطقه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در شرق کشور در چند روز آینده خبر داد.

یاسوج/ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز روز یکشنبه گذشته برای بازدید از روند ساخت وسازها در شهر زلزله زده سی سخت راهی کهگیلویه و بویراحمد شد و در این سفر از  پیگیری بنیاد برای افزایش تسهیلات مسکن در سی‌سخت خبر داد.

اهواز/ رییس بنیاد مسکن روز پنجشنبه هم راهی خوزستان شد و در این سفر اظهار داشت: این بنیاد مقاوم سازی و بازسازی ۴۰۰هزار واحد مسکونی روستایی و شهری زیر۱۰۰هزار نفری کشور را در سال جاری هدف گذاری کرده است.

اکبر نیکزاد همچنین گفت: بافت های فرسوده و خطر آفرین شهر مسجدسلیمان با مشارکت بنیاد مسکن و با محوریت مردم در مدت چهار سال بهسازی و نوسازی می شوند.

در جریان سفر نیکزاد، عملیات ساخت مجموعه ۳۸۶ واحدی مسکونی نوساز در شهر بندر امام خمینی(سربندر) مخصوص خانوارهای آسیب دیده در سیلاب پارسال،  آغاز شد.

اردبیل/ رییس بنیاد مستضعفین هم عصر چهارشنبه برای بازدید از روند اجرای پروژه باند فرودگاه و ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل وارد استان شد.

پرویز فتاح در این سفر گفت: بنیاد مستضعفین اجرای عملیات روسازی راه‌آهن اردبیل_ میانه را در موعد مقرر بدون توجه به‌ مسائل مالی تکمیل می‌کند.

در این سفر همچنین کلنگ احداث همزمان ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در مناطق مختلف کشور بطور نمادین در روستای مرزی آزادلوی شهرستان گرمی مغان به زمین زده شد.

فتاح در جریان بازدید از سد عمارت نیز گفت: با توجه به اجرای بالای ۹۰ درصد از عملیات سد عمارت این سد به مرحله آبگیری رسیده و تا دهه فجر این امر عملیاتی می‌شود.

ارومیه/ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که برای بازدید از مرزهای آذربایجان غربی سفر کرده بود، روز چهارشنبه گفت: هیچگونه مشکلی در مرزهای طولانی و نزدیک به هزار کیلومتری آذربایجان غربی در حوزه امنیتی و تامین امنیت وجود ندارد.

سردار حسین اشتری افزود: با توجه به این امنیت، استفاده از ظرفیت های مرزی برای توسعه اقتصادی مرزنشینان و تجارت قانونی، بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.