تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

برگزاری مانور نشت گاز مرکاپتان در شرکت گاز استان ایلام

برگزاری مانور نشت گاز مرکاپتان در شرکت گاز استان ایلام
نگاه اقتصاد - به منظور حفظ و افزایش آمادگی نیروها در مقابله با حوادث، مانور نشت مواد شیمیایی از بشکه های حاوی مرکاپتان در واحد انبار کالای شرکت گاز استان ایلام برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در حاشیه برگزاری این مانور گفت: به منظور حفظ و افزایش آمادگی نیروها در مقابل حوادث ناشی از کار و غیر مترقبه، بلایای طبیعی و غیره به صورت منظم و مستمر، مانورهایی با سناریوهای مختلف در کلیه نواحی و  واحدهای شرکت طراحی و اجرا می‌گردد.

وی با بیان اینکه این مانور که با موضوع نشت مواد شیمیایی(مرکاپتان) از بشکه‌های موجود در انبار کالای شرکت گاز استان واقع در شهرک صنعتی ایلام برگزار گردید، گفت: طبق سناریو این مانور، مشاهده تورم و بخارات موجود در سه عدد بشکه حاوی مرکاپتان توسط کارکنان واحد کالا مشاهده و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال انفجار یا نشت مواد شیمیایی از بشکه‌ها، مراتب سریعاً به مسئولین مربوطه شامل مدیرعامل، رئیس واحد کالا، رئیس HSE و رئیس بازرسی فنی اعلام گردید.

شمس اللهی اظهار داشت: با سرعت عمل و اتخاذ تصمیم گیری مناسب برای برخورد با این مشکل در جهت جلوگیری از بروز حادثه، جلسه فوری کمیته بحران شرکت تشکیل و با توجه به خطر نشت مواد شیمیایی در محیط، از دانشگاه علوم پزشکی استان نیز یکدستگاه آمبولانس و اکیپ مجهز پزشکی جهت حضور در محل اجرای مانور درخواست گردید که پس از استقرار تیم پزشکی و تهیه مقدمات عملیات، خنثی سازی و رفع خطر نشت مرکاپتان از بشکه ها آغاز گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات، جلسه‌ای به منظور بررسی نقاط قوت و قابل بهبود اجرای مانور با حضور مسئولین ذیربط در دفتر انبار کالا تشکیل شد.

شمس اللهی، توان اجرایی، دقت و سرعت عمل کارکنان در نحوه تخلیه بخارات و خنثی سازی خطر نشت مرکاپتان بر اساس شرح وظایف از پیش تعریف شده را از نقاط قوت اجرایی این مانور بر شمرد و دقت در نحوه نگهداشت مواد شیمیایی و محل استقرار آنها در انبار کالا را از نقاط قابل بهبود این مانور اعلام‌کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.