تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۵۰ نیرو شبانه روز در حال غربالگری زائران ورودی به مرز مهران هستند

۵۰ نیرو شبانه روز در حال غربالگری زائران ورودی به مرز مهران هستند
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیش از ۵۰ نیرو آموزش دیده دانشگاه در سه شیفت و ۲۴ ساعته در پایانه مهران مستقر و از تمامی زائران ورودی به مرز مهران تست کرونا می گیرند.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران به خبرنگار ایرنا گفت: برای همه افرادیکه به مرز وارد می شوند،  بر اساس نظام مراقبت سندرومیک غربالگری  کرونا و شناسایی سایر بیماری های گوارشی و تنفسی انجام می شود.

وی افزود: تمامی افرادیکه مشکوک باشند،  توسط تیم های مراقبتی مستقر در پایانه به آنان آموزش های لازم داده می شود و از همه افرادی که تست گرفته می شود نتیجه آن در سامانه ثبت و به استان مقصد آنان اعلام می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: به افرادی که تست آنان نیز مثبت باشد علاوه بر آموزش لازم، بصورت مجزا از دیگر افراد راهی مقصد می شوند و در مقصد نیز مراقبت های ۱۴ روزه  برای آنان اجرا می شود.

صادقی فر تاکید کرد: زائرانی که نیز تب دار هستند و نیاز به دارو خاصی یا تجویز ویزیت پزشک دارند بمنظور درمان به درمانگاه های مستقر در پایانه ارجاع داده می شوند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای افرادیکه تست پی سی آر برای نیاز باشد از طریق آزمایشگاه مرجع بهداشت شهر مهران که فعال شده و این اقدام نیز انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص اقدامات بهداشت محیط دانشگاه در پایانه مهران گفت: نیروهای بهداشت محیط دانشگاه با نظارت بر مواکب، فضای مختلف پایانه و سرویس های بهداشتی در صورت عدم رعایت دستورالعمل های تعیین شده تذکرات لازم را می دهند.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.