تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۲

دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن به ایران رسید

دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن به ایران رسید
تهران- دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بیست‌ و سومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

 

محمدحسن قوسیان مقدم از ورود دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت خبر داد و گفت: در اولین هفته‌ مهرماه دو محموله به میزان ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد که هر دو محموله ۶ میلیون دُزی، از نوع سینوفارم و برای سنین زیر ۱۷ سال بوده است.

به گفته وی، در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

سخنگوی هلال‌احمر در ادامه با اعلام اینکه «هلال احمر  وارد کننده اصلی واکسن در کشور  است» تصریح کرد: هلال احمر صرفا وارد کننده دارو و واکسن است و تایید سلامت و تشخیص نحوه مصرف محموله های وارداتی واکسن  بر اساس شرایط داخلی قطعا بر عهده سازمان غذا و دارو و کمیته های علمی مرتبط با ستاد ملی کرونا است و بر همین اساس حرف و نظر آنها در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر تاثیر بالای واکسیناسیون در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر  افراد به ویروس کرونا بیان کرد: هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری، در حال حاضر با ۲۹۶ مرکز مشترک همکاری می کند و در ۲۲ مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کرونا از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد و طی ۱۹ ماه گذشته پنج خیز داشته و واپسین خیز مرگبار در تیر ماه رقم خورد.

خیز پنجم و رکوردشکن کرونا اوایل تیر ماه در کشور سایه گسترد و روز ۱۷ مرداد ماه با جان باختن ۵۴۲ نفر طی ۲۴ ساعت رکورد تلفات ۴۹۶ نفر را که ششم اردیبهشت سال جاری رقم خورد که با واردات گسترده واکسن و تسریع واکسیناسیون و با رکوردرنی های پی در پی تزریق روزانه واکسن که به بیش از یک میلیون دز رسید، روند تلفات کاهشی شد.

تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۵۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دُز رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.