تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

انجام یک هزار و ۲۸۴ مورد عملیات امدادی آتش نشانی در ایلام

انجام یک هزار و ۲۸۴ مورد عملیات امدادی آتش نشانی در ایلام
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام گفت: یک هزار و ۲۸۴ مورد عملیات امدادی و بازرسی توسط نیروهای آتش نشانی ایلام انجام شده است.

 

نصرت الله لطفی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: این تعداد ماموریت و عملیات در طی ۶ ماهه نخست امسال ثبت شده است.

وی افزود: ۳۳۰ مورد عملیات مهار آتش، ۵۶۸ مورد امداد و نجات، ۲۰ مورد مهار اتش سوزی در اراضی کشاورزی، ۲۰۸ مورد اجرای دستورالعمل ایمنی و ۱۵۸ مورد هم مربوط به تایید ایمنی ساختمان ها برای دریافت پایان کار بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ایلام با اشاره به اینکه از ۱۱۵ مورد عملیات امداد مربوط به مزاحمت و ورود حیوانات به منازل و مغازه ها یا سایر ساختمان ها انجام شده است، ادامه داد: نیروهای آتش نشان این حیوانات را با رعایت جوانب احتیاط که امنیت، سلامت و آرامش حیوان مختل نشود به محیط زیست یا علوم پزشکی جهت انجام آزمایشات (زهر شناسی..) تحویل داده اند و یا توسط اتش نشانان در طبیعت رها سازی شده اند.

لطفی یادآور شد: آتش نشانی ایلام برای ارتقا تجهیزات و امکانات آتش نشانی نیازمند حمایت مسوولان است و نوسازی تجهیزات و امکانات اتش نشانی یک ضرورت به شمار می رود.

وی ادامه داد: باید در تخصیص اعتبارات ردیف‌های بودجه ای مشخصی برای آتش نشانی در نظر گرفته شود تا تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان آتش نشانی  با مشکل مواجه نشود و به عنوان مثال از ۱۳ دستگاه امدادی موجود سازمان اتش نشانی پنج دستکاه فرسوده و از رده خارج است که باید با دستگاه های جدید جایگزین شود.

وی با تأکید بر اینکه نبود نردبان هیدرولیک در مهار آتش سوزی از نیازهای مهم شهر ایلام است، ادامه داد: بلندمرتبه سازی در ایلام به سرعت رشد کرده است و در چند حادثه‌ای که در طبقات فوقانی این ساختمان ها رخ اتفاق افتاد به علت عدم وجود نردبان هیدرولیکی آتش‌نشانی، آتش نشانان برای مهار آتش با سختی بسیاری مواجه شدند.

وی با بیان اینکه در حالِ حاضر سه ایستگاه آتش نشانی در شهر ایلام فعال است، اضافه کرد: چهارمین ایستگاه نیز در مرکز شهر ایلام در دست ساخت است تا شهر ایلام به مقیاس های جهانی نزدیک شود چرا که طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید مستقر باشد و باتوجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ایلام وجود چهار ایستگاه آتش نشانی جوابگو است.

مدیرعامل آتش نشانی شهر ایلام گفت: در حال حاضر ۷۳ نفر استخدام آتش نشانی ایلام هستند و با تکمیل ایستگاه چهارم ۲۰ نفر دیگر به این مجموعه اضافه می شود که البته همه نیروهای آتش نشان را آقایان تشکیل داده اند در حالی که ضرورت وجود آتش نشان خانم هم در سازمان آتش نشانی یک ضرورت است که برای حذف این خلاء مهم در حال پیگیری و رایزنی هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های در دست بررسی سازمان آتش نشانی ایلام ارائه آموزش های همگانی است تا در هر خانواده حداقل یک نفر روش های لازم در خصوص حوادث مختلف را فرا بگیرند تا در صورت بروز حوادث میزان خسارت های مالی و جانی به خانواده ها با استفاده از این آموزش های ارائه شده به شهروندان کاهش یابد.

لطفی توضیح داد: برای این منظور در حال تعریف یک سامانه در سایت سازمان هستیم که با ایجاد این سامانه مردم اعم از خانم و آقا اقدام به ثبت نام داوطلبانه برای دریافت آموزش ایمنی می کنند و همچنین از ظرفیت مساجد محلات هم استفاده می شود و ارائه اموزش به کودکان در مهدهای کودک و تداوم این آموزش ها تا مقاطع مختلف تحصیلی ادامه خواهد یافت تا یک فرد از همان کودکی تا بزرگسالی آموزش های ایمنی را پلکانی فرا بگیرد.

هفتم مهرماه به نام روز ایمنی و آتش نشانی نام گذاری شده است.

در هفتم مهرماه سال ۵۹ و در پی حمله نیروهای بعث عراق به پالایشگاه آبادان تعدادی از اتش نشانان که در حال مهار آتش بودند به شهادت رسیدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.