تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

معاون استاندار ایلام:

روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است

روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است
.

 

ایلام – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رییس قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین مهران گفت: روند خدمات رسانی از جمله تامین غذا و آب معدنی به زائران اربعین حسینی که از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند، بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری برای خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و روند امدادرسانی و ارائه خدمات از طریق مواکب به زائران اربعین حسینی به نحو بسیار خوبی در حال انجام است.

وی افزود: نخستین مقوله ای در کنگره اربعین مهران بسیار ضرورت دارد، این است که قبل از ورود زائران عتبات عالیات به کشور انجام تست کرونا و تب سنجی در نقطه صفر مرزی انجام شود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با کمک سپاه و هلال احمر از تمامی زائرانی که وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند، تست کرونا گرفته می شود و افرادی که تست آنها مثبت باشد به صورت مجزا از دیگران راهی شهرهای مبدا می شوند.

رئیس قرارگاه اربعین مهران تاکید کرد: ۲۴ موکب در پایانه مرزی مهران با همه ظرفیت و توان و با اشتیاق خاصی هم اکنون در حال خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات هستند و در راستای تامین تغذیه و آب معدنی به زائران هیچ مشکلی نداریم.

کرمی در ادامه از مهیا بودن وسایل نقلیه برای انتقال زائران از پایانه مرزی به به شهرهای مبدا خبر داد و گفت: تمامی زائران پس از انجام تست کرونا و پذیرایی توسط مواکب می‌توانند از طریق اتوبوس های مستقر در پایانه راهی شهرهای محل سکونت خود شوند.

وی ادامه داد: قرارگاه ویژه اربعین که هر روز ساعت ۱۶ بمنظور برنامه ریزی و هماهنگی لازم اربعین در پایانه مرزی مهران به ریاست استاندار برگزار می شود، فردا جمعه هم برقرار است.

به گفته معاون استاندار ایلام بر اساس پیش بینی ها، بازگشت زائران از کشور عراق و ورود به کشور از طریق پایانه مرزی مهران تا پایان روز شنبه ادامه داشته باشد.

کرمی با قدردانی از تمامی کمیته های اربعین در استان ایلام گفت: تاکنون عملکرد تمامی دستگاه ها و کمیته مرتبط با قرارگاه اربعین بسیار رضایت بخش است که امیدواریم این اهتمام همچنان تا بازگشت تمامی زائران به کشور وجود داشته باشد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.