تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

۸۰ درصد بهره برداران کشاورزی ایلام تحت پوشش تعاونی ها هستند

۸۰ درصد بهره برداران کشاورزی ایلام تحت پوشش تعاونی ها هستند
.

 

ایلام – مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۸۰ درصد از جمعیت ۶۷ هزار نفری بهره برداران زیربخش های جهاد کشاورزی استان تحت پوشش خدمات شرکت های تعاونی روستایی و عشایری قرار دارند.

محمدناصر ناصری روز چهارشنبه در جمع تعدادی از اصحاب رسانه استان اظهار داشت: تعاونی های بخش دامداری و دامپروری دارای یک هزار و ۲۰۰ واحد دامداری صنعتی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک است که سالانه ۲۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.

وی افزود: تعاونی زنبورداران نیز ۱۷۵ کلونی زنبور عسل با یک هزار بهره بردار دارد و پنج هزار نفر نیز در این تعاونی ها مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی دارند و میزان تولید عسل سالانه این تعاونی ها سه هزار تن عسل است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام در خصوص مرغداری ها یادآور شد: ۵۶ هزار تن گوشت سفید در استان توسط اتحادیه و تعاونی های مرغداران تولید می شود که این مقدار سه برابر نیاز مصرف داخل استان است که البته با وجود نوسانات قیمت مرغ و مشکلات مربوط به نهاده های دامی اما روند توزیع مرغ در استان بدون مشکل خاصی ادامه دارد.

ناصری اضافه کرد: ایجاد روستابازارها از دیگر اقدامات مهم تعاون روستایی است که در این طرح زنان روستایی و عشایر و همچنین زنان خودسرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی از طریق شبکه سراسری توزیع محصولات خود را به مصرف کنندگان و خریداران عرضه می کنند.

وی توضیح داد: به منظور ایجاد بازارهای فروش و نیز ساماندهی محصولات تولیدی مناطق روستایی و عشایری در قالب طرح روستابازار، کشاروزان و عشایر مناطق مختلف استان تولید مبتنی بر کشت قراردادی یا تهیه محصولات بازارمحور دارند که این تولیدات از طریق روستابازارها و شبکه سراسری توزیع تعاون روستایی به دست مصرف کنندگان می رسد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار تن تولیدات جامعه روستایی، عشایری و زنان تحت پوشش بهزیستی از طریق روستابازارها و شبکه سراسری توزیع به فروش رسیده است و یکی از مهمترین دغدغه های تولیدکنندگان مبنی بر عدم وجود بازارهای فروش محصولات مدیریت شده است.

ناصری ادامه داد: یکی از خدمات مهم تعاون روستایی تامین و توزیع سوخت به مناطق روستایی و عشایری است که تاکنون در سال جاری ۳۰ میلیون لیتر فرآورده های سوخت اعم از نفت و گاز بین این جوامع هدف توزیع شده است.

گردش مالی و مراوده ای محصولات کشاورزی شبکه تعاون روستایی استان ایلام سال گذشته سه هزار و ۸۳۸ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.