تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

مدیرکل مدیریت بحران:

پایش مخاطرات جوی ایلام از اقدامات احتیاطی فصل سرما است

پایش مخاطرات جوی ایلام از اقدامات احتیاطی فصل سرما است
ایلام - مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: پایش به هنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار به کشاورزان، دامداران و ساکنان مناطق حادثه خیز از طریق رسانه های استانی و محلی از اقدامات احتیاطی فصل سرما در استان است.

 

آیت قیصربیگی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده شهرستان سیروان از ابلاغ دستور العمل های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

وی بر تشکیل مستمر جلسات ستاد استانی و شهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه های ذیربط در مواقع اضطراری و بحرانی تاکید کرد.

وی افزود: فرمانداران و عوامل مدیریت بحران در شهرستان ها با توجه به شروع فصل پاییز و بارندگی ضمن شناسایی و بازدید از مناطق حادثه خیز نسبت به تامین منابع برای رفع هرگونه خطر احتمالی و همچنین لایروبی مستمر کانال‌ها، جداول و مسیل‌ها، احداث سیل بند در این نقاط حادثه خیز و تخلیه رسوبات تجمع یافته در پشت سیل بندها توسط دستگاه های متولی اقدام فوری کنند.

قیصربیگی در ادامه رصد و بازبینی دوره ای پل های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان های محلی و دستگاه های اجرایی ذیربط جهت جلوگیری از انسداد مسیر رودخانه و انحراف آب را از دیگر بندهای این دستور العمل ابلاغی برشمرد که باید با نظارت و هماهنگی فرمانداران توسط دستگاه های متولی عضو ستاد مدیریت بحران استان اجرایی شود.

دبیر مدیریت بحران استان ایلام تاکید کرد: همه دستگاه های عضو ستاد بحران موظف به اجرای راهبردهای پیشگیرانه این دستورالعمل هستند.

قیصربیگی یادآورشد: براساس دستورالعمل ابلاغی احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما، پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین انرژی ذخیره سوخت جایگزین مورد نیاز به ویژه برای مراکز مهم، نیروگاه ها، نانوایی ها، مراکز درمانی و خدماتی و مناطق صعب العبور ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار داشت: آمادگی لازم دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله شهرداری ها، هلال احمر و دپوی اقلام مورد نیاز نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی و تجهیز مکان های مناسب به منظور ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی از جمله اسکان اضطراری استقرار سرویس های بهداشتی، نانوایی و آشپزخانه سیار نیز مدنظر است.

وی افزود: پیش بینی استقرار نیروهای امدادی، خدمات رسان و نظامی و انتظامی در مناطق پرخطر و با ریسک بالا در شرایط اضطراری از دیگر بندهای دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما است.

دبیرستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اضافه کرد: همچنین تجمیع، استقرار ماشین آلات و تجهیزات تخصصی از قبیل برف روبی، خودروی آتش نشانی، یدک کش، جرثقیل درمناطق مشخص به منظور انتقال به مکان های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن نیز دراین دستور العمل مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه بازدیدهای خود از مناطق حادثه خیز استان از مناطق سیل زده شهرستان سیروان در منطقه عرب رودبار و دیگر روستاهای آسیب پذیر از سیل همچنین مناطق خطر آفرین شهر لومار بازدید به عمل آورد.

برخی از روستاهای منطقه عرب رودبار ازجمله چم شیر در جریان سیلاب سال ۹۸ به علت باز کردن دریچه سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.