تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

امام جمعه ایلام: جامعه با ترویج گفتمان قرآنی سامان می یابد

امام جمعه ایلام: جامعه با ترویج گفتمان قرآنی سامان می یابد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه جامعه با ترویج گفتمان قرآنی سامان خواهد یافت، گفت: تحقق و توسعه این مهم نیازمند هم افزایی متولیان و مردم بوده و در این راستا همه ظرفیت ها باید بکار گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه قرآن و وقف استان اظهار داشت: انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) بر پایه قرآن شکل گرفت و حاکمیت جمهوری اسلامی برگرفته از دستورات و حاکمیت خداوند است، بنابراین گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گرفته و هر یک از نهادهای اجرایی باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت های قرآنی نیازمند هم افزایی متولیان است، افزود: اگرچه تلاشهایی در این زمینه توسط نهادهای متولی از جمله اوقاف، خیران و فعالان قرآنی انجام‌ می دهند قدم مبارکی برای فراگیر شدن فرهنگ قرآنی است ولی باید بیش از پیش توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اگر خانه و محیطی قرآنی شود و نور قرآن در جامعه بتابد منکرها کاهش خواهد یافت چرا که هدایتگری قرآن در تمامی زمان ها و اعصار جاری است.

حجت الاسلام کریمی تبار با ذکر اینکه همه افراد جامعه به ارتباط با خدا نیاز دارند، گفت: راه ارتباط با خدا قرآن بوده و باید تلاش کرد تا سبک زندگی قرآنی در جامعه احیا شود.

امام‌ جمعه ایلام وحدت، توسعه کمک های اجتماعی، کمک به نیازمندان، حضور پررنگ مردم در مساجد و کاهش منکرها و مفاسد اجتماعی را از دستاوردهای جامعه قرآنی عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این همایش گفت: بیش از سه هزار واقف در این استان وجود دارد که در زمینه وقف با این نهاد همکاری دارند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی عمده وقف های ثبت شده در این استان را در حوزه احداث اماکن مذهبی عنوان کرد و بیان کرد: وقف قرآنی در این استان ضعیف بوده و به فرهنگسازی نیاز دارد.

در این همایش از جمعی از فعالان حوزه قرآن و وقف شامل برگزیدگان مسابقه های قرآنی، مربیان، واقفان و اصحاب رسانه استان تجلیل بعمل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.