تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۰۹

نیروهای مسلح ۱۷ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین در مهران ارائه کردند

نیروهای مسلح ۱۷ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین در مهران ارائه کردند
.

 

ایلام – معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: افزون بر ۱۷ هزار ویزیت و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران توسط کادر درمان و پزشکی نیروهای مسلح انجام گرفت.

سرهنگ غلامرضا علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: همچنین در مدت زمان حضور زائران اربعین در مرز مهران کادر درمان نیروهای مسلح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی حدود ۲۰ هزار رپید تست از زوار ورودی به کشور گرفته شد.

وی افزود: ۵۰ گیت بازرسی جهت تب سنجی، غربالگری و نمونه گیری کووید ۱۹ از زائران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مسلح ایجاد شد تا بیماران کرونایی را شناسایی و اقدامات لازم جهت جلوگیری از ایجاد پیج جدید به عمل آید.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: نیروهای مسلح در مجموع با ۸۲ تخت بستری ، ۱۲ پزشک عمومی و متخصص شامل متخصص داخلی، عفونی، بیهوشی، بیش از ۹۰ کادر درمان، پشتیبانی و تجهیزات امدادی لازم، با تمام توان به زائران و مراجعان خدمات رسانی درمانی و پزشکی ارائه کردند.

علی محمدی ادامه داد: مجموعه نیروهای مسلح استان ایلام با همکاری ارتش جمهوری اسلامی، نیروی زمینی سپاه و مرکز بهداری شمال غرب کشور از استان های مختلف در امر خدمات رسانی درمانی به زائران در پایانه مرزی مهران حضور داشتند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت های موجود اما مردم به سوی مرزها به ویژه مرز مهران روانه شدند که این امر می توانست مشکلاتی را در حوزه کرونا و پیک های بعدی آن به وجود آورد و سپاه به عنوان هماهنگ کننده نیروهای مسلح استان در حوزه بهداشت و درمان ، از مدت ها قبل، ستاد ویژه‌ای در شورای هماهنگی تشکیل داد و تمام سناریوهای احتمالی بررسی شد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: سپاه و مجموعه نیروهای مسلح همواره در تمام مواقع مهم و حساس که نیاز بوده از جمله مقابله با کرونا و موصوع اربعین در کنار سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار گرفته و از توان خود جهت حل مشکلات و موضوعات مختلف استفاده کرده است.

علی محمدی یادآوری کرد: در روزهای منتهی به اربعین حسینی با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شدت درگیر مقابله با ویروس کرونا بود، با درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، امدادرسانی و درمان بیماران احتمالی زائر پایانه مرزی مهران به نیروهای مسلح استان سپرده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح استان نیز همگام با دانشگاه علوم پزشکی درگیر مقابله با کرونا بود و در حوزه های مختلف اعم از واکسیناسیون، بستری موقت بیماران فعالیت می کرد، در سریع ترین زمان ممکن برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شد تا مقوله های درمان زائران، مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون کرونا همزمان انجام گیرد.

رییس شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح در استان ایلام اظهار داشت: معاونت سلامت دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تلاش خود را به کار گرفت تا ضمن جلوگیری و پرهیز از کارهای جزیره‌ای دستگاه ها و نهادهای همسو، نهایت استفاده از توان درمانی نیروهای مسلح در امر کمک رسانی به زائران اربعین صورت پذیرد.

علی محمدی گفت: پس از بررسی تمام جوانب کار توسط کارشناسان و قبل از شروع رسمی اربعین و تردد گسترده زائران، یک بیمارستان سیار با تمام تجهیزات استاندارد اعم از بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر بخش ها توسط نیروی زمینی سپاه و مرکز بهداری شمال غرب کشور در پایانه مرزی مهران مستقر شد.

وی افزود: همچنین ارتش جمهوری اسلامی نیز یک درمانگاه صحرایی و نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی با تجهیزات لازم به مرز مهران اعزام کرد و معاونت سلامت سپاه ایلام نیز علاوه بر پشتیبانی از همکاران اعزامی ، یک سامانه سیار اورژانس را جهت مداوای زائران اربعین در پایانه مرزی مهران استقرار داد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: موضوع مهمی که در مدت حضور و تردد زائران مورد توجه جدی قرار گرفت، ورود زائران به کشور و احتمال آلودگی آنها به ویروس کرونا و انتقال ویروس به داخل کشور بود که نیروهای مسلح در این امر مهم نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفتند تا افراد ناقل شناسایی شوند.

به گزارش ایرنا، تعداد ۶۸ هزار نفر زائر از مرز مهران تردد کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.