تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ایلام واکسن کرونا زده اند

۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ایلام واکسن کرونا زده اند
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: تا روز گذشته بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که ۳۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و ۱۶۰ هزار دُز نیز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

وی در خصوص واکسن جمعیت دانش آموزی نیز افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در استان یک دُز واکسن دریافت کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تلاش همگانی برای افزایش میزان واکسیناسیون دانش آموزان بخصوص در شهر ایلام باید صورت پذیرد.

صادقی فر یادآور شد: بر اساس دستور ستاد ملی و استانی کرونا و طی هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان واکسیناسیون دانش آموزان گروه سنی ۱۲  تا ۱۸ سال به منظور ایمن‌سازی و مقابله با بیماری کرونا از نیمه دوم مهر ماه آغاز شده است.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در ۱۶۴ مرکز تجمیعی، خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و تیم های سیار در مدارس سطح استان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: تعداد دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان ۴۸ هزار و ۸۰۵ نفر است که از این تعداد تا امروز ۲۸ هزار و ۷۴۰ نفر با پوشش ۵۸.۸ درصد واکسینه شده اند که انتظار می‌رود با حمایت والدین دانش آموزان و مسوولان مدارس پوشش این گروه سنی در روزهای آینده به درصد مطلوبی افزایش یابد.

مجموع مبتلایان استان ۶۱ هزار و ۴۶۲ نفر و مجموع فوتی ها نیز یک هزار و  ۱۰۱ نفر است./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.