تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در ایلام به ۵۸ درصد رسید

پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در ایلام به ۵۸ درصد رسید
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق واکسن کرونا به بیش از نیمی از دانش آموزان ایلامی خبر داد و گفت: تاکنون ۵۸،۵ درصد دانش آموزان این استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند .

 

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعداد کل دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۴۸ هزار و ۸۰۵ نفر است که از این تعداد تا روز گذشته ۲۸ هزار و ۷۴۰ نفر با پوشش ۵۸/۸ درصد از دانش آموزان استان واکسینه شده اند.

وی افزود: انتظار داریم با حمایت والدین دانش آموزان و مسوولان مدارس از برنامه کشوری ایمن سازی علیه بیماری کرونا و اقناع افکار عمومی، پوشش گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در روزهای آینده به درصد مطلوبی افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بنا به دستور ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا و طی هماهنگی های انجام شده ما بین دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل آموزش و پرورش واکسیناسیون دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به منظور ایمن‌سازی و مقابله با بیماری کرونا از نیمه دوم مهر ماه در استان آغاز شده و روند خوبی دارد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: اکنون واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در ۱۶۴ مرکز تجمیعی، خانه های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و تیم های سیار در مدارس سطح استان در حال انجام است.

۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ایلام واکسن کرونا زده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس تجمیع آمار تزریق واکسن کرونا در شهرستانهای استان تاکنون  ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال ایلام تاکنون حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

صادقی فر اظهار داشت: تا روز چهارشنبه بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که ۳۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در مرحله اول روزانه و ۱۶۰ هزار دُز نیز در مرحله دوم روزانه در سطح استان تزریق شده است.

پویش نه به ملاقات بیماران

وی با تقدیر از رسانه های استان در راستای پویش نه به ملاقات بیماران در افزود: استان همواره با چالش ملاقات بیماران در بیمارستانها مواجه بوده که اکنون با وجود کرونا این مسأله خطر ساز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در همه بیمارستانها فقط یک همراه بیمار که دارای کارت شناسایی است، بیمار را همراهی می کند اما در ایلام اگر یک نفر چند روز بستری شود همه بستگان می خواند به  ملاقات وی بروند.

دکتر صادقی فر گفت: بعضی اوقات افراد بدون توجه به زمان ساعت ده و یازده شب برای ملاقات بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه می کنند و مخل آرامش و خدمات سایر بیماران می شوند.

 کرونا در ایلام هنوز فروکش نکرده است

وی با اشاره به اینکه پیک کرونا در ایلام هنوز فروکش نکرده است افزود: اکنون ۱۶۵ نفر بستری در بیمارستانهای استان داریم و آهنگ بیماری متوقف نشده است.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: آبدانان با ۲۶ نفر، ایوان ۱۸
دره شهر ۱۶، دهلران ۹، مهران ۳، بیمارستان شهید
مصطفی ایلام ۵۴ و بیمارستان امام ۲۴ نفر اکنون بستری بیمار کرونایی دارند.

مشکل واکسن برکت رفع شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه مشکل تامین واکسن برکت رفع شده است گفت: افرادی که واکسن برکت دز اول تزریق کرده اند  می توانند برای تزریق دز دوم مراجعه کنند.

صادقی فر همچنین از تزریق دز سوم واکسن برای بیماران در خطر، کادر درمان، بهزیستی و زندانها خبر داد و گفت: افرادی که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته است نیز می توانند دز سوم تزریق کنند.

وی همچنین از شروع تزریق واکسن آنفولانزا نیز خبر داد و گفت: افراد در خطر می توانند واکسن آنفولانزا نیز تزریق کنند./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.