تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

ایلام از نبود خط ویژه تردد خودروهای امدادی رنج می برد

ایلام از نبود خط ویژه تردد خودروهای امدادی رنج می برد
ایلام - مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام گفت: نبود خط مجزا و اختصاصی برای خودروهای خدماتی و امدادی از جمله آتش نشانی یک خلاء مهم در شهر پرترافیک ایلام است.

 

نصرت الله لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: وجود خط های ویژه خودروهای خدماتی و امدادی همچون پلیس، آمبولانس و آتش نشانی برای تسریع انجام ماموریت در شهر ایلام باتوجه به ترافیک زیاد خیابان ها و حجم بالای حوادث روزمره لازم و ضروری است.

وی افزود: اما باتوجه به ساختار و نوع بافت شهری ایلام امکان ایجاد خط ویژه خودروهای خدمات رسان و امدادی در مقطع کنونی امکان پذیر نیست ولی برای کاهش زمان حضور در محل ماموریت همکاری رانندگان خودروها اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام ادامه داد: گیر افتادن ماشین آتش نشانی برای اعزام به محل ماموریت در ترافیک موجب بروز مشکلاتی در رسیدن به مکان حادثه می شود در حالی که باتوجه به عدم وجود خط ویژه، باید رانندگان خودروها به محض شنیدن آژیر ماشین های خدمات رسان فضا را برای عبور این خودرها فراهم کنند.

لطفی یادآور شد: اما در بیشتر مواقع شاهد همکاری اندک رانندگان با خودروهای امدادی چون آتش نشانی هستیم در حالیکه برای این ماشین ها باتوجه به نوع ماموریت که ارتباط مستقیم با سلامت و جان افراد دارد، ثانیه ها بسیار حیاتی و تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش نیروهای آتش نشان با این وجود این است که در سریع ترین زمان ممکن به محل حادثه برسند و در ۳۰ درصد حوادث میزان حضور ماشین های آتش نشان زیر سه دقیقه و ۳۰ درصد بین سه تا پنج دقیقه است.

لطفی گفت: ۲۰ درصد هم بین ۶ تا هشت دقیقه است که این ۲۰ درصد به علت مشکلات ترافیکی، ساختار بافت های قدیمی و فرسوده یا دورتر از ایستگاه آتش نشانی است و ۲۰ درصد باقیمانده هم با بیشتر از هشت دقیقه متعلق به حوادث خارج از محدوده شهر ایلام است./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.