تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

آمار بستری کرونا در ایلام از ترخیصی ها پیشی گرفت

آمار بستری کرونا در ایلام از ترخیصی ها پیشی گرفت
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از تداوم افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان گفت: آمار بستری افراد مبتلا به کرونا از شمار افراد ترخیصی پیشی گرفته است.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۲ مورد ترخیص پس از درمان از بیمارستان‌های استان داشتیم در حالی که شمار افراد بستری شده ۳۹ نفر بوده اند.

وی افزود: این در حالی است که در همین زمان همچنین ۶۳ مورد بستری موقت در مراکز درمانی خدمات دارویی و درمانی دریافت کرده اند که این آمار نیز بالاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۰ نفر ابتلا جدید، سه فوتی و ۳۹ مورد بستری به دلیل کرونا در استان ثبت شده که این آمار همچنان روند افزایش و نگران کننده دنبال می کند.

دکتر صادقی فر روند بستری در بیمارستان‌های استان را نگران کننده و افزایشی خواند و یادآور شد: علاوه بر نگرانی برای شهرستان‌های نارنجی اکنون وضعیت ۲ شهرستان بدره و دهلران که در رنگ زرد بودند نیز با افزایش شمار بستری ها نگران کننده است.

وی افزود: این در حالی است که تعداد افراد بستری موقت نیز رو به افزایش است به گونه ای که در شهرستان ایلام ۳۸ نفر و در آبدانان ۲۰ نفر و در سایر شهرستان‌ها نیز اعداد ۲ رقمی کمتر از ۲۰ مشاهده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تقدیر از فعالیت همه مدیران و فرمانداران و آموزش و پرورش برای پوشش واکسن کرونا گفت: وضعیت آمار بسرعت در حال تغییر است که امیدواریم با توجه به موجودی واکسن استقبال مردم هم چشمگیرتر باشد.

صادقی فر با اشاره به شروع ماه آبان و سرمای هوا و امکان انتقال در محیط های بسته گفت: تنها واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها و زدن ماسک و پرهیز از تجمعات می تواند چاره پشت گذاشتن یک پاییز از خطر کرونا را رقم بزند.

وی همچنین از آموزش و پرورش خواست با مدارس غیرانتفاعی که فعالیت حضوری دارند با توجه به عدم واکسیناسیون کامل برخورد کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در پاسخ به ابراز نگرانی معاون دادستان ایلام در خصوص رها کردن پسماندهای بیمارستانی در محیط و پایین بودن رعایت پروتکل ها در پایانه های حمل و نقل برون شهری نیز گفت: بیشترین تلاش برای دفع بهداشتی پسماندها از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

صادقی فر اظهار داشت: در هر سه بیمارستان استان همه زباله ها در محل بی خطر سازی می شوند و سپس برای دفع آنها اقدام می شود.

وی افزود: برای دفع اصولی زباله های بیمارستانی در برخی شهرستان ها دچار مشکل هستیم که تا پایان سال امکانات و تجهیزات به روز برای آنها نیز تامین می شود.

وی از دستگاه متولی پایانه حمل و نقل جاده ای استان، خواست که نظارت بیشتری بر پایانه برون شهری داشته باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.