تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

مهندس نجفی؛ راوی ورزش در زمین صنعت

مهندس نجفی؛ راوی ورزش در زمین صنعت
✍️ احسان شمس الهی - کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی/( به بهانه ی  هفته تربیت بدنی و نامگذاری یکم آبان ماه ۱۴۰۰ به عنوان " ورزش، فرهنگ سخت کوشی، رونق کار و افزایش بهره وری" )

 

درسال ۱۳۸۶ مهندس حسن نجفی سمنانی به عنوان مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام که دریک شرایط حساس درآستانه راه اندازی قرارداشت منصوب شدند.

ایشان ازهمان ابتدا با دانش و تجربه فراوان خود، درجهت آغاز بکار صنعت نوپای استان ایلام  با توجه به وضعیت نامساعد ورزش در ایلام و عدم حمایت از تیم های ورزشی و نیز به دلیل رابطه متقابل ورزش با توسعه صنعتی و رونق تولید و نیز ضرورت توسعه همگام سایرمقوله های مرتبط و اثرگذار با آغاز روند صنعتی شدن ایلام، با رایزنی های فراوان و کسب نظرات پیشکسوتان و مدیران ورزش ایلام در سال ۱۳۸۷ با موافقت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، باشگاه فرهنگی ورزشی پالایش گازایلام راجهت حمایت همه جانبه ازرشته های ورزشی درایلام تاسیس کرد.

مهندس نجفی با دعوت از مسئولین و کارشناسان مربوطه و کسب نظرات ایشان، در ابتدا با دعوت از بازیکنان برجسته بومی استان ایلام تیم فوتبال بزرگسالان پالایش گازایلام را با بهره گیری از کادرفنی مجرب تشکیل داد و با امکانات بسیارعالی روانه مسابقات لیگ دسته دوم کشور کرد و بلافاصله با تشکیل تیم های فوتبال نوجوانان جوانان و امید باشگاه و نیز با تاسیس آکادمی فوتبال پالایش گاز ایلام جهت تربیت و پرورش بازیکنان مستعد بومی در رشته فوتبال در رده های سنی ۱۰ سال ۱۱ سال ۱۲ سال و ۱۳ سال ضمن ایجاد فضایی سرشار از شور و نشاط، تاثیر بسزایی در رشد و تقویت بازیکنان ایلامی و تیم های فوتبال باشگاه در رده های سنی مختلف ایفا کرد.

در آن مقطع حدود ۲۶۰ نفر فقط در رشته فوتبال در رده‌های سنی مختلف عضویت داشتند و باز با وجود مشغله فراوان از توجه و حمایت از ورزش بانوان نیز غافل نماند و با تشکیل جلسات متعدد و کسب و نظرات مسئولین حوزه ورزش و کارشناسان مربوطه پس از بررسی ظرفیت های موجود دستور تشکیل تیم های فوتبال و فوتسال بانوان زیر نظر مربیان برجسته و توانمند استان را صادر کرد.

در حال حاضر تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارند.

در سال ۱۳۸۸ تیم های کشتی فرنگی و تیم جودو (لیگ دسته یک کشور)در بخش بانوان تیم های تیراندازی و هاکی ( لیگ برتر) با استفاده ۱۰۰ درصدی از بازیکنان بومی به تیم های باشگاه اضافه شدند و این چنین ورزش استان ایلام همراه و همگام با آغاز روند صنعتی شدن استان در مسیر تحولات بسیار خوبی قرار گرفت.

با این وجود در سال ۱۳۸۹ و آغاز به کار مدیر عامل جدید وضعیت باشگاه از هر نظر رو به افول نهاد و بعد از  مهندس نجفی رشته های باشگاه به دلیل عدم حمایت کافی، یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده شدند.

در حال حاضر تنها تیم فوتبال بانوان به عنوان میراث و یادگار زحمات مهندس نجفی برای ورزش ایلام در لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارد.

امیدوارم دوباره با همت مدیران صنایع مختلف در استان ایلام یک بار دیگر شاهد ایجاد رونق و نشاط در ورزش ایلام باشیم.

لازم به ذکر است  مهندس نجفی پس از ۱۳ سال و این بار به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام، باز حمایتهای دلسوزانه خود را از ورزش ایلام از سر گرفت و با کمک به تیم فوتبال چوار ۶۵ دوباره به عنوان میاندار گود ورزش ایلام نقش ارزنده ی خود را نمایان تر کرد.

بدون شک حمایتهای دلسوزانه و اثرگذار ایشان در حافظه جامعه ورزش ایلام باقی خواهد ماند و قطعاً نتایج مثبت آن در آینده نزدیک در جهت رونق تولید و توسعه صنایع  اثرگذار خواهد بود.

در پایان به عنوان یک شهروند ایلامی از زحمات و خدمات شایسته ایشان برای ورزش شهر و دیارم تقدیر و تشکر می نمایم.

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.