تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

مدیرکل بازرسی استان ایلام در معارفه هیئت بازرسی مستقر در اداره کل بهزیستی

مدیرکل بازرسی استان ایلام در معارفه هیئت بازرسی مستقر در اداره کل بهزیستی
نگاه اقتصاد - مدیرکل بازرسی استان ایلام در معارفه هیئت بازرسی مستقر در اداره کل بهزیستی استان با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول اظهار کرد: امید است که همه ما بتوانیم مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) گام برداریم و مسلمان واقعی  باشیم.

 

مهدی اصلانی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و معصومین بر اصلاح رابطه انسان با خداوند متعال، عالم طبیعت و انسان تاکید داشته داند، افزود: باید این حرکت مصلحانه را دنبال کنیم و در این امر اثرگذار باشیم و به دنبال تاثیرگذاری بر محیط  پیرامونی خود باشیم.

وی با اشاره به این که به دنبال بهبود اوضاع محیط پیرامون و شرایط اطراف خود هستیم، تصریح کرد: امید است خداوند متعال به ما این انگیزه و توفیق را بدهد که با تفکر و پشتکار در محیط کار و محیط اجتماعی خود منشا خیر و اثر باشیم و بازرسی از نهادها و دستگاه های مختلف نیز بر اساس همین نگاه اصلاحی است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: انجام بازرسی ها برای اصلاح فعالیت دستگاه های اجرایی، ابعاد مدیریتی، رفتاری و تصمیم گیری ها  در حوزه های مختلف است تا بتوانیم به آن اهداف سازمانی بهتر از گذشته دست پیدا کنیم که لازمه آن وجود اراده و عزم جدی برای حل مشکلات مردم در دستگاه های اجرایی است.

اصلانی با بیان اینکه درک کردن درد دیگران بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: تا زمانی که درد دیگران را درک نشود، قطعا نسخه های درمانی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت، و باید این نگرش ها متعالی شود که در این صورت خداوند هم برکت در رفتار و کار ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این که باید همراهی سایر سازمان ها و نهادها برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه هدف استفاده شود، افزود: این فضا و نگاه هم باید در خود کارکنان  به وجود بیاید و عزم عمومی در همه مجموعه ها وجود داشته باشد که قطعا اثرگذاری عمومی در سطح جامعه ایجاد خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: بستر و شرایط لازم در مناسبت های خاص در طول سال وجود دارد که با حفظ کرامت مددجویان کمک های لازم برای این قشر فراهم شود.

ایشان در ادامه اظهار داشت: برای کمک به مددجویان کمک های دولت کافی نیست و در حوزه جلب مشارکت های مردمی و خیرین و خارج استان می توان فعالیت های خوبی را انجام داد و از این ظرفیت ها استفاده کرد.

اصلانی با اشاره به این که باید زمینه تشویق افراد مختلف در سایر استان ها برای سرمایه گذاری و انجام امور خیریه در استان فراهم شود، گفت: از ظرفیت سمن ها و دفتر امور اجتماعی استانداری و گروه های جهادی برای جلب کمک های مردم و خدمت به مددجویان بهزیستی استفاده شود.

وی با بیان این که می توان از ظرفیت هم پوشانی ادارات و نهادهای مختلف کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی کودکان کار در کارگاه های مختلف استفاده کرد، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای شناسایی کودکان کار و ایجاد سامانه برای اطلاع رسانی و ظرفیت های الکترونیکی نیز می تواند موثر باشد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: بحث کودکان کار به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی  یکی چهره نامناسب  از جامعه در بین مردم و در سطح ملی و جهانی ایجاد می کند و در معاهدات بین المللی نیز بر عدم به کارگیری کودکان کار تاکید شده است.

اصلانی بیان کرد: باید به سمت توانمند سازی خانوادهای کودکان پیش برویم و در غیر این صورت این خانواده ها و کودکان کار تبدیل به معظلات و آسیب های اجتماعی می شوند و قبل از این که افراد دچار خطا شوند و موجب گرفتاری شوند، از باب پیشگیری می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفت و در این امر نیز از ظرفیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم استفاده شود.

وی بیان کرد: نگاه قوه قضائیه بر مبنای رویکردهای پیشگیرانه از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است و آگاهسازی عمومی و تخصص مدیران و متولیان امر باعث خواهد شد کمتر دچار آسیب های اجتماعی شویم.

مدیرکل بازرسی استان ایلام تصریح کرد: کاهش آمار کودکان کار باید بر این اساس باشد که این کودکانی که از این چرخه خارج می شوند، مهارت های زندگی در خانواده ها، فرزندان و والدین آنان افزایش یابد و وقتی با یک مساله مواجه می شوند، این مساله به علت عدم برخورداری از مهارت لازم تبدیل به یک بحران نشود.

ایشان افزود: هرچه بتوان آستانه تحمل و صبوری را در جامعه افزایش داد، این فضا  می تواند کمک کند برای دگر خواهی و کمک به دیگران و قطعا آسیب های اجتماعی کمتر می شود و شاهد رشد و تعالی جامعه خواهیم بود‌.

بازرسی کل استان خاطرنشان کرد: مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساس، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد و ما تاکیدمان بر تقویت نظارت های درون سازمانی در ادارات و نهادهای مختلف از طریق واحدهای حراست و دیگر مکانیزم های درون سازمانی است و از ظرفیت این نهادها باید استفاده شود و با نگاه عادلانه و کارشناسانه مسایل را به مدیران منتقل کرد تا مدیر بهتر تصمیم گرفته و مجموعه را هدایت کند.

اصلانی یادآور شد: مدیران باید پاسخگوی عملکرد کارکنان و  سوء رفتار آنان باشند که در قانون مدیریت خدمات کشوری و قانونوارتقای سلامت نظام اداری دیده شده و هم به لحاظ شرعی مورد تاکید قرار گرفته است و این احساس مسئولیت نسبت به محیط پیرامونی باید جدی گرفته و فضا را برای افرادی که کمک کاری می کنند، ایجاد شود و افرادی که کار می کند تشویق و ترغیب شود.

بازرس کل استان در پایان گفت: به روش های مختلف افرادی که در مجموعه ها کار می کنند، اولویت به محاسن داده شود و رشد کند و اول معروف مهم تر است و سپس به نهی از منکر توجه می شود و باید این شرایط مدیریت شود که محاسن و خوبی ها در مجموعه ها رشد داده شود و با هم فکری نظام نظام تصمیم سازی که بدنه کارشناسی دستگاه ها است، برای چاره اندیشی و خروج از مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.