تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۱

استاندار: سرانه جذب اعتبارات ایلام سه برابر میانگین کشوری است

استاندار: سرانه جذب اعتبارات ایلام سه برابر میانگین کشوری است
ایلام - استاندار ایلام تصریح کرد: سرانه جذب اعتبارات ایلام به نسبت جمعیت سه برابر میانگین کشور است و از این نظر از ۱۱ استان برخوردار بهتر عمل کرده ایم.

 

حسن بهرام نیا شامگاه سه شنبه در دیدار با رییس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به سفری که یک روز قبل از رفتن بودجه به دولت با حضور رییس سازمان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، افزود: این سفر که یک روز قبل از رفتن بودجه ۱۴۰۱ به دولت انجام گرفت بسیاری از اعتبارات طرح های عمرانی استان ایلام و اعتبارات اربعین را نیز ۳۰ درصد افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه بحث بودجه در استان ها به صورت درآمد و هزینه تنظیم شده و باید برای هزینه های استان  منابع درآمدی تعریف کنیم، گفت: رشد اقتصادی که برای استان در نظر گرفته شده معادل ۶/۹ درصد است که باید خود ما در استان محقق کنیم.

بهرام نیا ادامه داد: بیشترین رشد اقتصادی که در استان برآورد شده متعلق به درآمد منابع نفتی است که در این راستا باید طرح و برنامه  مشخصی برای رشد اقتصادی داشته تا به رشد ۶/۹ درصد برسیم.

استاندار ایلام با تأکید بر این که دستگاه های اجرایی باید در بحث بهره وری اقداماتی که برای آنها در نظر گرفته شده را اجرایی کنند، یادآور شد: در بخش های مختلف سهم استانی دستگاه مشخص شده و باید برای رسیدن به آن برنامه های خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ در استان ها به صورت درآمد و هزینه خواهد بود، تصریح کرد: برنامه دستگاه های اجرایی استان باید با رویکرد افزایش بهره وری، افزایش تولید و بحث صادرات سال ۱۴۰۱ تدوین شود و باید بر مبنای آمایش سرزمینی و برنامه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ طرح ها و اقدامات لازم انجام شود.

وی به جایگزینی صندوق پیشرفت و عدالت با صندوق مهر امید اشاره کرد و افزود: استان ها از محل درآمدهای خود در این صندوق سرمایه گذاری می کنند و در استان نیز اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق در نظر گرفته شده است که به کمک های فنی و اعتباری ، یارانه تولید، تسهیلات تولید و اشتغال زایی اختصاص خواهد یافت و همچون صندوق توسعه ملی در استان ها عمل خواهد کرد.

بهرام نیا اضافه کرد: صندوق پیشرفت و عدالت با هدف کمک به یارانه های سود، طرح های تولیدی و اشتغال زایی  با اولویت طرح های انتفاعی و با توجیه اقتصادی و همچنین تکمیل زنجیره تولید در استان ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که در فضای مجازی اخباری مبنی بر رتبه  دریافت اعتبارات استان انتشار یافته است، تأکید کرد: استان ایلام از نظر جذب اعتبارات در رتبه ۲۰ کشور است که از ۱۱ استان برخوردار کشور میزان جذب اعتبارات بیشتری را داشته و همچنین از نظر سرانه اعتبارات نسبت به جمعیت سه برابر میانگین سرانه کشور را دارا است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.