تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

اومیکرون اروپا را فرامی گیرد؛ بازگشت محدودیت های کرونایی

اومیکرون اروپا را فرامی گیرد؛ بازگشت محدودیت های کرونایی
تهران- به دنبال هشدارهای مقامات بهداشتی اروپا و سازمان جهانی بهداشت درمورد تبدیل شدن اومیکرون به سویه غالب در جهان، بسیاری از کشورهای اروپایی محدودیت های جدیدی را برای مقابله با کرونا اعلام کرده اند.

 

سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا در اروپا و افزایش نگران کننده موارد ابتلا به اومیکرون، بسیاری از کشورهای اروپایی را به اعمال محدودیت های جدیدتری در آستانه سال نو میلادی واداشته است.

در همین حال، مدیر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری ها هشدار داد، برای مقابله با گسترش سریع گونه جهش یافته تازه کرونا موسوم به «اومیکرون» واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و دولت ها باید اقداماتی جدی و فوری برای مهار این سویه اتخاذ کنند.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپا نیز با ابراز تاسف از این که همه‌گیری کووید-۱۹ دوباره جشن‌های پایان سال را مختل می‌کند، اعلام کرد که انتظار می‌رود سویه اومیکرون تا اواسط ژانویه (دی/بهمن) به نوع غالب ویروس کرونا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، موارد ابتلا به اومیکرون تاکنون در ۷۷ کشور جهان گزارش شده اما احتمالا این سویه جدید در بسیاری از کشورها وجود دارد ولی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. وی همچنین از اینکه برخی اومیکرون را سویه‌ای خوش‌خیم‌تر از گونه‌های پیشین ویروس کرونا می‌دانند، ابراز نگرانی کرد.

انگلیس؛ ثبت رکورد تازه ابتلا به کرونا

به گزارش یورونیوز، هشدارها در مورد موج گسترده جدید کرونا در حالی مطرح می‌شود که انگلیس روز گذشته (جمعه) برای سومین روز متوالی رکورد روزانه مبتلایان به کرونا را شکسته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، شمار مبتلایان به کرونا روز گذشته (جمعه) در این کشور ۹۳ هزار و ۴۵ نفر بوده است که بالاترین میزان از ابتلای روزانه از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ است.

همچنین در این روز در انگلیس ۱۱۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و ۷ هزار و ۶۱۱ نفر هم در در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۸۷۵ نفر از آن ها به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

انگلیس همچنین روز گذشته (جمعه) ۳ هزار و ۲۰۱ مورد ابتلای تایید شده از گونه اومیکرون را ثبت کرده است. به این ترتیب مجموع شمار موارد تایید شده اومیکرون در انگلیس به ۱۴ هزار و ۹۰۹ نفر می‌رسد.

فرانسه؛ لغو سفر امانوئل مکرون به مالی

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، در پی بحران شیوع کرونا، کاخ الیزه در بیانیه ای از لغو سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به مالی و دیدار با رئیس جمهوری این کشور و همچنین برگزاری جشن پایان سال با نظامیان فرانسوی خبر داد.

مقام‌های بهداشتی فرانسه هم نسبت به افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته مقام‌های بهداشت عمومی فرانسه، در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۴۸ هزار ۷۰۰ مورد جدید کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، شمار افرادی که در فرانسه به گونه اومیکرون مبتلا شده‌اند به ۳۰۱ مورد افزایش یافته است. فرانسه همچنین در گزارش هفتگی خود از شمار «بسیار بالای» کودکان ۶ تا ۱۰ ساله مبتلا به کرونا خبر داده است.

ژان کستکس، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده است سویه امیکرون به سرعت برق آسایی در اروپا در حال گسترش است و احتمالا در آغاز سال نو میلادی به سویه غالب در فرانسه تبدیل خواهد شد.

آلمان؛ کشورهای فرانسه و دانمارک در فهرست مناطق پرخطر کرونایی

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، آلمان از قرار دادن دو کشور فرانسه و آلمان در فهرست مناطق پرخطر کرونا خبر داد.

دولت آلمان اعلام کرد، مسافران واکسینه نشده از مبدا پنج کشور از جمله فرانسه، دانمارک، نروژ، لبنان و آندورا از فردا (یکشنبه) هنگام ورود به خاک این کشور باید یک دوره قرنطینه را سپری کنند.

به گزارش دویچه وله،  موسسه تحقیقات جمعیتی آلمان (BiB) تخمین زده که تا پایان سال جاری (۲۰۲۱ میلادی) تعداد فوت‌شدگان در این کشور به یک میلیون و ۲۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰ هزار نفر می‌رسد.  علت اصلی گذشتن آمار فوت‌شدگان از مرز یک میلیون نفر، ابتدا پیر شدن جمعیت آلمان وسپس بحران کرونا اعلام شده است.

هفته گذشته اداره آمار اعلام کرده بود که کرونا منجر به افزایش مرگ و میر در آلمان شده است. در سال ۲۰۲۰، تعداد فوت شدگان پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده در حالی که بر اساس داده های این اداره  پیرشدن جمعیت می تواند تنها منجر به بالا رفتن دو درصدی آمار مرگ و میر شود. بنابراین، افزایش آمار مرگ و میر در سال گدشته می‌تواند به دلیل همه گیری کووید-۱۹ باشد.

سوئیس؛ بازگشت به دورکاری اجباری

سوئیس نیز از تشدید محدودیت های کرونایی از جمله بازگشت به دورکاری خبر داده است.

دولت فدرال سوئیس اعلام کرد از روز دوشنبه فقط افراد واکسینه شده و یا بهبودیافته از کرونا به اماکن عمومی از جمله رستوران ها، مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی دسترسی دارند.

هلند؛ به دنبال اعمال قرنطینه سخت

به گزارش رویترز،  کارشناسان حوزه سلامت در هلند به دولت این کشور توصیه کرده اند تا برای جلوگیری از تشدید شیوع کرونا و سویه اومیکرون در این کشور، اقدام به اعمال قرنطینه سخت در سراسر این کشور کند.

هلند همچنین در نظر دارد برای مهار موج جدید یک هفته زودتر از موعد از پیش تعیین شده مدارس خود را تعطیل کند. طبق اعلام مقامات آمستردام، تعطیلات عید کریسمس و سال نو میلادی دانش آموزان از ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر)  آغاز خواهد شد.

دانمارک؛ تعطیلی سینماها و سالن های نمایش

به گزارش شبکه ال.سی آی، دانمارک که در ۲۴ ساعت گذشته رکورد بیش از ۱۱ هزار ابتلا به کرونا را ثبت کرده است، از تعطیلی سینماها، سالن های نمایش و کنسرت خبر داده است.

افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا که با شیوع گسترده گونه اومیکرون همراه شده در حالی است که تنش‌ها میان دولت‌ها و مخالفان واکسیناسیون اجباری کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار این بیماری شدید شده است.  با این حال کارشناسان بهداشتی با بیان اینکه «زمان، زمان ترسیدن نیست»، همچنان از مردم می‌خواهند که واکسینه شوند، زیرا به نظر آن ها «هر چه مردم بیشتر واکسینه شوند، شدت شیوع گونه اومیکرون کمتر می‌شود.»

از آغاز بحران شیوع کرونا در اروپا تاکنون، بیش از ۸۰ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان، بیش از یک میلیون و ۴۸۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند./ایرنا

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.