تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

معاون قرارگاه منطقه غرب ارتش:

پیوند میان ملت ایران با شهدا ناگسستنی است

پیوند میان ملت ایران با شهدا ناگسستنی است
ایلام - معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور گفت: سعی و تلاش دشمنان جدا کردن مردم ایران اسلامی از شهدا و ولایت فقیه است ولی این پیوند ناگسستنی است.

 

امیر سرتیپ کیومرث جعفری روز جمعه در آیین استقبال مردمی از پیکر شهید سید ابوالفضل حسنی در شهرستان بدره اظهار داشت: شهادت و ولایت فقیه برگرفته از مکتب نهضت عاشوراست و دشمنان غافل از این اصل هستند.

وی افزود: ایثار و شهادت میراث های جاودان نهضت عاشورا بوده و هدف دشمنان ایجاد فاصله بین شهدا و مردم است، ولی در این مسیر شوم خود موفق نشده و شهدا و مردم پیوندی ناگسستنی باهم دارند.

جعفری با بیان اینکه شهدا ما پرورش یافته مکتب امام حسین علیه السلام هستند، تاکید کرد: شهیدان همان مسیر نهضت عاشورا را ادامه دادند و از ولایت فقیه زمان خود تبعیت و پیروی و به درجات عالیه شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام هم گفت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی حاصل فداکاری و مجاهدت شهیدان،  ایثارگران و صبوری خانواده های آنها است.

سردار جمال شاکرمی افزود: از برکت نهضت عاشورا و دفاع مقدس فرماندهان و سربازان دلاوری تربیت شدند که سردار قاسم سلیمانی از جمله این فرماندهان شجاعی است که با برنامه های رزمی و راهبردی خود و نیروهایش دشمنان را مجبور به عقب نشینی و شکست کرد.

وی با بیان اینکه شهدا اهل بصیرت هستند، اظهار داشت: آنها با درک درست زمانه از ولی فقیه خود حمایت و تبعیت کردند و حضرت زهرا (س) را در ولایت پذیری الگوی خود ساختند.

شاکرمی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) برای دفاع از ولی و امام زمان خود تا پای جان مبارزه کردند و در این را مظلومانه به شهادت رسیدند و این دفاع از ولی فقیه اهمیت ایام فاطمیه را از محرم بیشتر کرده و آن دفاع از امام و ولی زمان خود است.

وی با تقدیر از حضور پرشکوه مردم بدره در آیین استقبال از خانواده شهید حسنی، گفت: برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان یک حماسه بود و شناسایی هویت این شهید و حضور خانواده ایشان در استان و شهرستان بدره یک حماسه دیگر بود.

به گزارش ایرنا، سرباز وظیفه شهید سید ابوالفضل حسنی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۵ به جهبه های نبرد اعزام شد و در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی زبیدات عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ پیکر این شهید بزرگوار تفحص و به عنوان شهید گمنام در بوستان تفریحی آل اسحاق شهرستان بدره تدفین شد و چندی پیش هویت ایشان مشخص شد و خانواده این شهید امروز بعد از ۳۴ سال به وصال ایشان رسیدند.

شهید حسنی عضو یگان ۲۱ حمزه سید الشهدا، تیپ چهار زرهی گردان ۱۰۲ پیاده، گروهان یکم، دسته دو بود.

امروز آیین وصال شهید سید ابوالفضل حسنی با حضور مادر، خواهران، برادان خواهر زاده و برادرزاده های شهید و جمعی از بستگان نزدیک ایشان برگزار شد.
سرهنگ عباس معصومی نماینده ایثارگران نیروی زمینی ارتش و نماینده فرمانده نیروری زمینی،  سرهنگ غلامزاده هیات رییسه جنگال نیروی زمینی ارتش،  نیروهای مسلح استان و ارتش غرب کشور، مسوولان استانی و جمع زیادی از مردم شهرستان بدره و خانواده های شهدا حضور داشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.